رویـدادهـا

20 میلیارد دلار گردش مالی سالانه صنایع غذایی در ایران

20 میلیارد دلار گردش مالی سالانه صنایع غذایی در ایران

با دیگران به اشتراک بگذارید

مرکز فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از برگزاری دو فستیوال موفق صنعت لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی در سال 95 که با استقبال صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار شد تصمیم به برگزاری فستیوال بازار دارایی فکری در زمینه نوآوری صنعت مواد غذایی گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس این پنجمین دوره فستیوال های فن بازار ملی ایران است که به منظور تجاری سازی نوآوری ها در محل انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با معرفی ده نوآوري داخلی در مقابل بیش از 200 سرمایه گذار و تولیدکننده فعال صنعت مواد غذایی برگزار می شود.

در شروع این مراسم دکتر هدایت حسینی رئیس تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور ضمن خوشامدگویی به مهمانان و تشکر از مجریان و حامیان برنامه اظهار امیدواری کرد که در سال اقتصاد مقاومتی بتوانیم فرصت ها بر پایه اقتصاد دانش بنیان را تقویت کرده و توسعه دهیم.

وی گفت: حوزه صنایع غذایی از حوزه های مهم و تاثیرگذار کشور است که شاید بتوان گفت بعد از صنعت نفت در کشور پراهمیت ترین صنعت شناخته می شود.

حسینی تصریح کرد: گردش مالی صنعت غذایی در کشور سالانه بیش از 20میلیارد دلار است و بزرگی این صنعت نشان می دهد پتاسیل های بزرگی در این حوزه وجود دارد و علاوه بر تاثیر بر اقتصاد کشور این حوزه به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است از این رو توجه به فناوری ها و نواوری ها در این حوزه موجب توسعه اقتصادی و افزایش سلامت مردم خواهد شد.

وی به واردات مواد اولیه به عنوان بزرگترین مشکل صنعت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: واردات مواد اولیه در صنایع غذایی ما را آسیب پذیر میکند و تنها بر پایه توسعه مبتنی بر دانش و فناوری میتوانیم این وابستگی را کاهش داده و مستقل شویم از این رو تلاش ما در این فستیوال و رویدادهای مشابه توسعه تکنولوژی های نواورانه است.




ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir