رویـدادهـا

6قرارداد دیگر در نتیجه برگزاری فستیوال های مرکز فن بازار ملی ایران منعقد شد

6قرارداد دیگر در نتیجه برگزاری فستیوال های مرکز فن بازار ملی ایران منعقد شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

نشست رونمایی ۶ قرارداد سرمایه گذاری در اختراعات و گزارش فعالیت های بازار دارایی فکری با حضور سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رییس جمهور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس در این نشست علاوه بر ارائه گزارش آخرین وضعیت بازار دارایی فکری، گزارشی از فستیوال های برگزار شده و قرارداد های منعقد شده توسط رئیس مرکز فن بازار ملی ایران ارائه شد، پس از آن 6قرارداد به ارزش 55میلیارد ریال که مذاکرات و توافق های آن ها پیش از این انجام شده بود در این نشست امضا و جزئیات آن ها اعلام شد.

در جریان این نشست به هرکدام از مخترعین دو دقیقه فرصت داده شد تا علاوه بر معرفی محصول خود، دغدغه ها و پیشنهادهای خود در راستای بالا رفتن بهره وری زیست بوم فناوری کشور را ارائه کنند.

اختراع اول دستگاه بدن خشک کن سقفی اختراع مرتضی صالحی نیا و الهه احمدپور بود، این طرح به مبلغ 875میلیون تومان توسط شرکت ساحل مولدسازان پارسه یزد به روش اعطای لیسانس خریداری شده است. الهه احمدپور در توضیح این طرح گفت: دستگاه بدن خشک کن سقفی یک ایده برای خشک کردن سریع بدن در کمترین زمان است که در استخرها، باشگاه های ورزشی و حتی حمام های منازل قابل استفاده است البته خانه سالمندان به دلیل مشکلی که برای خشک کردن سالمندان بعد از استحمام داشت از این طرح استقبال ویژه ای به عمل آورد. این مخترع از طولانی بودن پروسه های ثبت اختراع و ثبت قرارداد انتقاد کرد و گفت: حدود 4ماه است که ما درگیر طی کردن مراحل ثبت اختراع و ثبت قراداد هستیم که به نظرم طولانی بودن این پروسه انگیزه و انرژی اولیه مخترع برای طی کردن مسیر پیشرفت را کم می کند، از این رو از معاونت علمی و مدیران مربوطه تقاضا دارم این زمان را به حداقل برسانند.

اختراع دوم اسفنج شستشو دهنده داخل حفره شکم اختراع مهدی مرجانی بود، این طرح به روش مشارکت 50درصدی در سود سالانه توسط شرکت طلیعه طب توحید خریداری شده است. مهدی مرجانی در توضیح این طرح گفت: اسفنج های شستشو دهنده داخل حفره شکم در بحث مشکلاتی که در جراحی های شکمی به وجود می آید کارایی دارد.مرجانی که خود استاد دانشگاه است و سال ها تجربه آموزشی داشته به معاونت علمی و فناوری پیشنهاد داد: به نظرم شرکت های دانش بنیان و مخترعین باید یک مشاور حقوقی در کنار کار خود داشته باشند که با اطمینان خاطر بیشتر برای ارائه اختراع خود در بازار و صنایع اقدام کنند،از این رو تقاضا دارم تامین این مشاور از سوی معاونت صورت بگیرد.

اختراع سوم شیت گرم شونده از جنس پلی یورتال الستومر اختراع مهدی باغچالی بود، این طرح به مبلغ 900میلیون تومان توسط شرکت عایق صنعت نیکان ایرانیان به روش واگذاری لیسانس انحصاری دانش فنی به مدت 5سال خریداری شده است. مهدی باغچالی در توضیح این طرح گفت: عمده ترین کارایی این اختراع بهینه سازی مصرف انرژی تا90درصد است به گونه ای که این شیت گرم کننده در تمام صنایع و همچنین گرمایشی منازل قابلیت استفاده دارد و با 17وات مصرف انرژی 200وات انرژی گرمایشی تولید می کند. مهدی باغچالی در ادامه از زحمات و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس تشکر کرد و گفت: ما یک کارخانه بزرگ دانش بنیان نبودیم و واقعا متوجه نشدیم چه چشم هایی ما را دید و چطور با حمایت های بی دریغ این ارگان ها توانستیم سرمایه گذار خود را پیدا کنیم.

اختراع چهارم تولید ماست غنی شده با استرول های گیاهی، اختراع زهرا ایزدی بود، این طرح به مبلغ 1میلیارد و دویست میلیون تومان توسط شرکت پاک پویان زاگرس به روش انتقال دانش فنی و مشارکت خریداری شده است. مهمترین ویژگی این نوع ماست کاهش کلسترول بدن است. مخترع این طرح در نشست مذکور حاضر نبود.

اختراع پنجم تولید لای های کفش با قابلیت انعطاف پذیری بدون نیاز به بنزین اختراع بهنام امینی و حسن امینی بود، این طرح به مبلغ 975میلیون تومان توسط شرکت صنعت کاران فن پیشه به روش مشارکت خریداری شده است. امینی در توضیح این طرح گفت: در صنعت تولید کفش کشور سالانه بیش از 10میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که ما قصد داریم این میزان را از صنعت کفش سازی کشور حذف کنیم، همچنین صنعت کفش در خاورمیانه یکی از صنایع مادر به شمار می آید و در این زمینه ایران با کشورهای منطقه تعامل خوبی دارد از این رو به خوبی می توان روی صادرات این محصول کار کرد. امینی همچنین در خصوص توجه بیشتر به طرح های زودبازه گفت: من تقاضا دارم تا عواملی برای شناسایی طرح های زودبازه درمجموعه معاونت گنجانده شوند که سرعت کار و رسیدن به محصول برای اینگونه طرح ها بالاتر برود.

اختراع ششم تولید مستربچ آنتی میکروبیال بر پایه پلیمرهای اصلاح شده، اختراع آقای یاری بود، این طرح به مبلغ 500میلیون تومان تومان توسط شرکت یوتاپب پلیمر البرز به روش مشارکت سه ساله خریداری شده است. یاری در توضیح این طرح گفت: یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته میزان مصرف آن ها از محصولات و مواد پلاستیکی است، از این رو ما هدف و تمرکز خود را روی تولید پلیمرها با عملکرد ویژه بر پایه ترکیبات طبیعی گذاشتیم و این نوع پلیمر با توجه به ترکیبات طبیعی که دارد در حوزه های کاهش عفونت های بیمارستانی و افزایش سلامت و بهداشت قابل استفاده است. وی در خصوص عملکرد فن بازار ملی ایران گفت: برگزاری فستیوال ها با عملکرد مثبتی که دارند برای ما نقطه مناسبی بود تا خود را به بازار هدف نزدیک تر کنیم و در این بازار خود را معرفی کنیم. وی تصریح کرد: البته قرارداد ما با شرکت پلیمر البرز در حوزه صادرات این محصول است و به دلیل عدم آگاهی تولیدکنندگان داخلی هنوز نتوانسته ایم در داخل کشور جایگاه لازم را پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir