رویـدادهـا

8 استارت آپ حوزه گاز برای ارائه در استارت‌آپ دمو گاز انتخاب شدند

8 استارت آپ حوزه گاز برای ارائه در استارت‌آپ دمو گاز انتخاب شدند

با دیگران به اشتراک بگذارید

جلسه ارزیابی استارت‌آپ دمو گاز با حضور کارشناسان شرکت ملی گاز ایران و مرکز فن‌بازار ملی ایران در پارک فناوری پردیس برگزار شد و 25 شرکت دانش بنیان و استارت آپ حوزه گاز مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این جلسه 10 طرح برتر استارت‌آپ‌ها برای ارائه به سرمایه‌گذاران در رویداد استارت‌آپ دمو گاز که همزمان با نمایشگاه گاز در نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود، انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، کامیار توانا، از اعضای هیأت داوری رویداد، در حاشیه رویدادهای استارت آپ دمو گاز ، تصریح کرد: در این رویداد 25 شرکت دانش بنیان و استارت آپ شرکت کردند که از این تعداد 8 طرح براساس نظر داوران انتخاب و در نمایشگاه گاز که 18 اردیبهشت در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود به سرمایه گذاران معرفی خواهند شد.

وی افزود: برگزاری رویدادهای عرضه محور حوزه فناوری، یکی از نیازهای صنعت گاز بوده که در حال حاضر سالی یک بار برگزار می شود که در آن فراخوانی برای کلیه واحدهای فناور داخل کشور اعم از پارک­های علم و فناوری، مراکز رشد، شتابدهندها و شرکت های دانش بنیان ارسال می شود و در مرحله نخست مستندات ارسالی و ارتباط آنها با صنعت گاز مورد ارزیابی قرارگرفت.


توانایی شرکت ها برای ورود به بازار شرط انتخاب

سید محمد کمیل حسینی، مجری رویداد های استارت آپ دمو گاز نیز، در پاسخ به این پرسش که معیارهای انتخاب شرکت های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه بین المللی گاز چیست، بیان کرد: معیارهای ارزیابی در این رویداد که هدف آن انعقاد قرار دادهای سرمایه گذاری بود، بیشتر معیارهای عملکردی و میزان موفقیتی که هر شرکت می تواند در عقد قرار داد و جذب سرمایه گذار داشته باشد، در این رویداد ها لحاظ شده است، از اینرو این شرکت­ها بیشتر بر اساس توانایی برای حضور در بازار و میزان نیاز کشور به محصول و یا خدمات آنها سنجیده می شوند، لذا در این رویداد از کارشناسان شرکت ملی گاز دعوت به عمل آمده تا با توجه به شناختی که از تقاضای بازار نسبت به دانش فنی شرکت های دانش بنیان و استارت­آپ ها دارند ، شرکت ها را دسته بندی و انتخاب نمایند.


3 معیار انتخاب استارت آپ های گاز برای حضور در نمایشگاه بین الملل

ابوالفضل خراط، مدیر فن بازار تخصصی صنعت گاز در حاشیه جلسه نهایی داوری استارت­آپ دمو صنعت گاز بیان کرد: انتخاب شرکت ها بر پایه 3 معیار اصلی شامل اینکه محصول تولیدی مورد نیاز بازار باشد، برای اولین بار به بازار ارایه شود و همچنین جزء صنایع پیشرفته یا های تک باشد، در نظر گرفته شد، در واقع شرکت هایی در این رویداد انتخاب شدند که نیاز روز بازار را تامین می­کنند.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای جذب سرمایه گذار خارجی نیز در این رویداد لحاظ شده است، گفت: کتابچه­ی فرصت­های سرمایه­گذاری -دو زبانه- برای تیم­ها و یا شرکت­های حاضر تهیه شده است است تا در صورتی که سرمایه گذار خارجی راغب به همکاری باشد، این کتابچه ها در اختیار آنها قرار داده شود.

خراط در پاسخ به این پرسش که پتانسیل طرح­های دریافتی برای جذب سرمایه گذار خارجی به چه صورت است ، تصریح کرد: طرح­های حاضر در این رویداد، از سطح بالایی برخوردار بوده و در صورتجذب سرمایه گذار، می­توانند بازار خوبی برای محصولات شان به وجود آورد.


استارت آپ ها برای جذب سرمایه گذار به شرکت های بزرگ ملحق شوند

مسعود کاظمیان، مسئول نظارت بر طرح های پژوهشی گاز در حاشیه جلسه نهایی داوری استارت­آپ دمو صنعت گاز به تاثیر بکارگیری تحقیق و توسعه در جذب سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: شرکت های نوپا و استارت­آپ که امروز در این مراسم حضور داشتند، اغلب واحد تحقیق و توسعه برخی از شرکت های بزرگتر بودند که ایده ها و طرح های خود را توسعه داده و امروز آمادگی خود را برای جذب سرمایه گذار اعلام کردند.

وی به توانمندی های استارت­آپ های ایرانی در مقایسه با استارت آپ های خارجی اشاره و بیان کرد: به عنوان مجری شرکت ملی گاز ایران نهایت تلاشمان را داریم که زیر ساخت و یا پلتفرمی را طراحی کنیم تا امکان ورود شرکت های نوپا به شرکت های بزرگ صنعت نفت و گاز فراهم شود.

مسئول نظارت بر طرح های پژوهشی گاز تصریح کرد: از آنجایی که شرکت های بزرگ نفت و گاز به صورت کنسرسیوم در مناقصات بزرگ نفتی شرکت می کنند، آشنایی این شرکت­های نوپا با شرکت­های بزرگ امکان جذب سرمایه­ گذار را برای شرکت های نوپا امکان پذیر خواهد کرد.
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir