رویـدادهـا

تلاش­‌های برگزیده جایزه مصطفی(ص) نتیجه داد

ICCBS آزمایش تأثیر طب سنتی بر کووید19 را موفقیت آمیز اعلام کرد

ICCBS آزمایش تأثیر طب سنتی بر کووید19 را موفقیت آمیز اعلام کرد

با دیگران به اشتراک بگذارید

برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) از پاکستان اعلام کرده است آزمایش بالینی تأثیر یک داروی طب سنتی بر روی بیماران کووید19 نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج جایزه مصطفی(ص)، محمد اقبال چودری، رئیس مرکز بین­المللی علوم شیمی و بیولوژیکی (ICCBS) و برگزیده مقیم کشورهای اسلامی چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) از تکمیل آزمایش موفقیت آمیز یک داروی گیاهی بر روی 300 بیمار خبر داد.

طبق گزارش رویترز داروی (Jinhua Qinggan Granule) JHQG که توسط شرکت دارویی Juxiechang (پکن) تولید می‌شود، در حال حاضر برای درمان بیماران کووید19 در چین استفاده می شود.

چودری در خصوص اثربخشی این داروی سنتی بر سویۀ امیکرون کووید19 گفت: از آنجایی که این دارو بر روی بیماران مبتلا به انواع مختلف کووید19 آزمایش شده است، انتظار داریم که روی امیکرون نیز مانند سایر سویه­‌ها موثر باشد.

طبق گفتۀ دکتر رضا شاه، محقق اصلی این آزمایش، «در پاکستان آزمایش‌ این داروی سنتی بر روی بیمارانی انجام شد که در خانه تحت درمان قرار می‌گرفتند و نتایج آن برای موارد خفیف تا متوسط کووید19 صدق می­کند.» وی همچنین افزود که میزان اثربخشی حدود 82.67 درصد بود.

آزمایش­های انجام گرفته توسط این داروی سنتی توسط سازمان تنظیم مقررات دارویی پاکستان تایید شده است.

محمد اقبال چودری یکی از برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) 2021 در حوزۀ شیمی آلی زیستی برای «کشف مولکول­های جذاب با کاربردهای درمانی» است. علاقه تحقیقاتی وی بر روی یافتن فعالیت­های بیولوژیکی ترکیبات طبیعی و مصنوعی متمرکز است. پروژه­های تحقیقاتی تیم چودری عمدتا بر روی اختلالات متابولیک و عصبی متمرکز هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir