رویـدادهـا

میزان صادرات تجهیزات پزشکی ساخت ایران، افتخار آفرین است

میزان صادرات تجهیزات پزشکی ساخت ایران، افتخار آفرین است

با دیگران به اشتراک بگذارید

سالن سراج پارک فناوری پردیس، صبح امروز میزبان نشستی میان مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت و مدیران عامل شرکت‌های حوزه سلامت عضو پارک فناوری پردیس، بود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در این جلسه «حسین صفوی» مدیر کل، «رزا مختاری» رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی، «آصف مهدوی» رئیس اداره صادرات و «روح اله مزینانی» معاون اجرایی و برنامه ریزی اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، با مدیران عامل شرکت‌های حوزه سلامتِ عضو پارک فناوری پردیس، به گفتگو نشسته و مسائل و مشکلات آنها را شنیدند.

در این دیدار مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در پارک فناوری پردیس گفت: دو هفته پیش از پارک فناوری پردیس بازدید داشتم. افسوس خوردم که چرا زودتر به اینجا نیامده و از نزدیک شاهد فعالیت‌ها نبوده‌ام. فکر می‌کنم با وجود اقداماتی که در پارک انجام شده است و برنامه‌هایی که برای آینده وجود دارد، ان‌شاالله این مجموعه می‌تواند نقطه عطفی در حوزه تولید محصولات سلامت محور در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به رشد تولید در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی افزود: فکر می‌کنم که صنعت تجهیزات پزشکی به بلوغی رسیده که توانسته است خودش را به مراکز درمانی، مصرف کنندگان و مدیران ثابت کند. در گذشته در بسیاری از حوزه‌ها مشکلاتی در خصوص عدم پذیرش کالای ایرانی وجود داشت؛ اما اخیراً این موضوع کاهش یافته است. به نظر می‌رسد صنعت تجهیزات پزشکی آنقدر پیشرفت کرده است که در آینده‌ای نزدیک به یکی از منابع درآمدی کشور تبدیل شده و افتخار آفرین شود.

صفوی در ادامه به صادرات محصولات تولید شده توسط شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس اشاره کرد و اظهار داشت: در بازدید گذشته از پارک فناوری پردیس، متوجه شدیم که بیشترین میزان صادرات از محصولات پارک در حوزه تجهیزات پزشکی بوده است. افتخار آفرین است که تولیدکنندگان این صنعت توانسته‌اند در این شرایط بسیار سخت برای کشور، محصولاتشان را به بازارهای خارجی هم عرضه کنند. امیدوارم رشد این روند مثبت مانده و سرعت بیشتری بگیرد.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir