رویـدادهـا

‌آمادگی پارک فناوری پردیس جهت ایجاد کارگاه‌های آموزشی فناوری در آفریقا

‌آمادگی پارک فناوری پردیس جهت ایجاد کارگاه‌های آموزشی فناوری در آفریقا

با دیگران به اشتراک بگذارید


 

امین‌رضا خالقیان در بازدید نمایندگان اتحادیه‌ی آفریقا، جهت ایجاد کارگاه‌های آموزشی فناوری و مراکز تحقیق و توسعه در آفریقا با رویکرد ایجاد پارک‌های فناوری در این قاره در آینده، توسط پارک فناوری پردیس اظهار آمادگی نمود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، امین‌رضا خالقیان مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس، در این بازدید که با حضورکمیسیونر منابع انسانی، علم و فناوری اتحادیه‌ی آفریقا و همچنین مدیر منابع انسانی و علم و فناوری این اتحادیه صورت پذیرفت، ضمن معرفی پارک فناوری پردیس و توانایی صادراتی شرکت‌های مستقر در این مجموعه گفت: ایران می‌بایست از اقتصاد نفت‌محور فاصله گرفته و سعی در کسب درآمد از اقتصاد فناور محور ( دانش‌بنیان) داشته باشد.

کمیسیونر منابع انسانی، علم و فناوری اتحادیه‌ی آفریقا ،سارا آنیانگ آگبور، در بازدید از پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه اتحادیه‌ی آفریقا در پی آفریقایی پیشرفته و صلح‌آمیز است، گفت: این اتحادیه، برنامه‌ی بلندمدتی را در جهت تحقق اهداف تا سال 2063، تدوین نموده و از آنجا که لازمه‌ی اجرای این برنامه، ترمیم و تأمین زیرساخت‌های فنی و اقتصادی است، قطعاً نیازمند کمک کشور ایران در این راه می‌باشیم.

وی با اظهار اینکه دانشگاه‌های آفریقا در حال عملیاتی‌کردن علم هستند، افزود: از آنجا که کشور ایران موفق به پیوند صنعت و دانشگاه شده‌است، در پی آنیم تا از ظرفیت‌های این کشور جهت دانشگاه‌ها و کارآفرینان قاره‌ی آفریقا نیز بهره‌مند شویم.

آگبور ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری و هم‌افزایی میان پارک فناوری پردیس و اتحادیه‌ی آفریقا گفت: سلامت و کشاورزی دو حوزه‌ای‌اند که از اهمیت شایانی برخوردار بوده و در صورت امضای تفاهم‌نامه، قادر خواهیم بود 55 کشور آفریقایی را در حوزه‌ی کشاورزی، بایو فناوری و نانو فناوری تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: در قاره‌ی آفریقا ما در مقابل زمان مسابقه می‌دهیم و در این مسابقه می‌بایست تولید خود را با علم و فناوری تقویت و فناوری را نیز با صنعت بیامیزیم.

کمیسیونر منابع انسانی، علم و فناوری اتحادیه‌ی آفریقابا بیان اینکه کمک‌های فنی نسبت به کمک‌های مالی جهت رونق کسب و کار نسل جوان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند اظهار داشت: درحالی‌که ما در آفریقا مرکز گیاهان دارویی داریم از ظرفیت‌های آن به‌درستی استفاده نکرده و در اختیار کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار می‌دهیم.

آگبور افزود: در آفریقا با وجود مراکز پژوهشی فاقد پارک‌های فناوری هستیم و سعی ما بر این است که جهت پیشبرد برنامه‌های راهبردی خود از مشاوره‌های تخصصی کشور ایران بهره‌مند شویم.

شایان ذکر است نمایندگان پارک فناوری پردیس در این بازدید که با هدف معرفی پروژه‌های ملی و بین‌المللی این مجموعه و با رویکرد تعریف همکاری‌های آتی صورت پذیرفت، ضمن دعوت از شرکت‌های فناور آفریقایی جهت حضور در رویداد اینوتکس2019، به معرفی فن‌بازار ملی ایران،شبکه‌ی انتقال و تبادل فناوریTTEN، جایزه‌ی علمی و فناوری مصطفی(ص) و همچنین ارائه‌ی آمارهای سالیانه و سایر دستاوردهای پارک فناوری پردیس پرداختند.

 

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir