رویـدادهـا

آینده‌ی روشن اکوسیستم نوآوری در گروی گریز از کپی‌برداری ایده‌هاست

آینده‌ی روشن اکوسیستم نوآوری در گروی گریز از کپی‌برداری ایده‌هاست

با دیگران به اشتراک بگذارید

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حضور در اولین دورهمی مدیران شتابدهنده‌های کشور که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، از افزایش تخصیص بودجه‌‌‌ی معاونت علمی و فناوری و همچنین حرکت همسوتر صندوق نوآوری و شکوفایی با اکوسیستم نوآوری در سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، سورنا ستاری بابیان اینکه در سال آینده بودجه‌ی مناسبی در اختیار معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت، گفت: وظیفه‌ی سازمان‌های دولتی، نمایش الگوهای مناسب و موفق جهت شتابدهنده‌ها بوده و تعیین خط‌مشی نوآوری شتابدهی، سیستم و تشکیلات بر عهده‌ی بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: همواره تلاش بر این بوده که قراردادهای منعقده با شتابدهنده‌ها بر اساس میزان خروجی آن‌ها باشد و قصد ورود به ساختارهای شتابدهی را نداریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به ساختار بوروکراتیک اقتصادهای نفتی افزود: هدف از برگزاری کلیه‌ی این رویدادها بررسی امور و مشکلات جاری و همچنین توانمندسازی این اکوسیستم نوین و بازیگرانش در جهت مبارزه با سیستم سنتی کشور است.

وی گفت: تدوین آیین‌نامه‌های جدید خود، مزید بر علت شده و افزایش بروکراسی و تقسیم وظایف را در پی دارد.

ستاری در اولین دورهمی مدیران شتابدهنده‌های کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این اکوسیستم، نبود ایده‌های نوین بوده و غالب طرح‌ها تکراری می‌باشند.

وی افزود: حرکت از حوزه‌های خدماتی صرف به سمت حوزه‌های تکنولوژیک که سودآوری بیشتری دارند، مانند: سلامت الکترونیک، هوافضا و همچنین حوزه‌های مالی و بیمه می‌تواند آینده‌ی بهتری را ترسیم نماید.

سورنا ستاری در خاتمه با اشاره به دورنمای امیدبخش موفقیت گفت: در حال حاضر شاهد آنیم که استارت‌آپ‌ها تهدید بزرگی برای سیستم سنتی کشور به شمار رفته و بخش خصوصی را نیز مجاب به حضور و فعالیت در اکوسیستم نوآوری نموده است.

شایان‌ذکر است، پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، مهدی الیاسی، معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و همچنین محمد صاحبکار خراسانی، رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، سورنا ستاری را در نشست یک‌روزه‌ی شتابدهنده‌هاي كشور که با حمايت مرکز شتابدهی نوآوری در پارک فناوری پردیس برگزار شد، همراهی کردند.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir