رویـدادهـا

استقبال چشمگير شركتها از طرح «بازاريابي تخصصي سبد محصولات دانش‌بنيان»

استقبال چشمگير شركتها از طرح «بازاريابي تخصصي سبد محصولات دانش‌بنيان»

با دیگران به اشتراک بگذارید

اكبر قنبرپور، رييس مركز فن‌بازار ملي ايران گفت: يكي از ماموريت‌هاي اصلي اين مركز، كمك به توسعه بازار شركت‌هاي دانش‌بنيان و فناور در سراسر كشور است كه با اجراي برنامه ها و طرح‌هاي مختلف حمايتي، در طول سال دنبال مي‌شود. به عناون مثال اجراي طرح ليزينگ محصولات دانش‌بنيان كه از سال 1393 با همكاري صندوق نوآوري و شكوفايي شروع نيز در همين راستا بوده است.

قنبرپور ادامه داد: در همين ارتباط، اين مركز با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، طرحي را با عنوان «بازاريابي تخصصي سبد محصولات دانش‌بنيان» و با هدف «توسعه بازار محصولات شركت‌هاي دانش‌بنيان وفناور» در دستور كار خود قرار داد. در اين طرح كه در حوزه‌هاي تخصصي و در قالب پروژ‌ه‌هاي مجزا، اجرايي مي‌شود، كارگزاران مركز فن‌بازار ملي ايران نسبت به شناسايي، ارزيابي و انتخاب محصولات واجد شرايط، كه در سامانه فن‌بازار ملي ايران ثبت شده اند، اقدام مي‌كنند و با ايجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهاي متعدد همچون شركت در نمايشگاه‌ها، برگزاري رويدادهاي تجاري، ويزيت حضوري، توزيع كتابچه تخصصي و ... در جهت توسعه بازار و افزايش فروش اينگونه محصولات تلاش مي‌نمايند.

قنبرپور گفت: در گام نخست اجراي اين طرح، كالاها و خدمات مورد استفاده در حوزه «راه و ساختمان» به عنوان جامعه هدف انتخاب شده است و در ادامه اين مسير، به تدريج در ساير حوزه‌هاي تخصصي نيز اين طرح اجرايي مي‌شود.

وي افزود: براي تسهيل استفاده از خدمات اين طرح، مركز فن‌بازار ملي ايران تخفيف 85 درصدي را براي تمامي شركتهاي عضو سامانه فن‌بازار ملي در نظر گرفته است و سايرين نيز با عضويت در سامانه، از اين تخفيف برخوردار خواهند شد.

رييس مركز فن‌بازار ملي ايران در خصوص خدمات قابل ارائه در اين طرح ادامه داد: بهره‌مندي از خدمات اين طرح براي تمام شركت‌هاي فناور عضو سامانه فن‌بازار، اعم از دانش‌بنيان و غير دانش‌بنيان امكان‌پذير است و آن دسته از شركتهايي كه در سامانه مذكور عضويت ندارند مي‌توانند با عضويت رايگان و آسان در سامانه فن‌بازار ملي ايران به نشاني www.techmart.ir ضمن معرفي محصولات و خدمات خود، از مزاياي اين طرح و ساير طرح‌هاي مشابه بهره‌مند شوند.

وي افزود: با توجه به گذشت دو ماه از اجراي اين طرح، تاكنون 62 كالا (از گروه كالايي بلوك سبك، آسفالت و بتن دكوراتيو، تابلو آسانسور و ...) به قرارداد رسيده و 60 شركت با حدود 100 محصول در انتظار ارزيابي و تنظيم قرارداد مي‏ باشند.

شايان ذكر است با هماهنگي اداره كل امور شركتها و موسسات دانش‌بنيان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، تمامي شركتهاي دانش‌بنيان، به عضويت سامانه فن‌بازار ملي ايران درآمده‌‌اند.



ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir