رویـدادهـا

اعتبارات استانی برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان تخصیص می یابد

اعتبارات استانی برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان تخصیص می یابد

با دیگران به اشتراک بگذارید


تهران- استاندار تهران گفت: اعتبارات استانی برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان در استان تهران تخصیص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری وفناوری تهران در جمع خبرنگاران گفت: عزم استانداری تهران برای هموارتر کردن مسیر فناوری های دانش بنیان جدی است.

وی ضمن تاکید بر تجاری سازی محصولات دانش بنیان افزود: مسئولان دولتی نقش بسزایی در خصوص توسعه فناوری های نوین از طریق کمک به جوانان کارآفرین در این عرصه دارند.

استاندار تهران از تخصیص اعتبارات استانی در جهت توسعه و تجاری سازی محصولات دانش بنیان در شورای برنامه ریزی استان تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: باید از فناوری های نوین به خصوص استارت آپ ها حمایت شود و این امر مد نظر بنده به عنوان یک مسئول استانی قرار دارد.

مقیمی افزود: برپایی نمایشگاه های نوآوری و فناوری در کشور نشان دهنده اقبال جامعه به مفهوم نوآوری است، نوآوری یکی از مفاهیم مهم در عرصه کارآفرینی و فضای کسب و کار است.

رییس ستاد پژوهش استان تهران توجه به فناوری های نوین در دهه های اخیر را بیش از گذشته دانست و گفت: توجه وی‍ژه شرکت‌ها و سازمان‌ها به نوآوری به این خاطر است که در دهه‌های اخیر سیر تغییرات در جهان شدت بیشتری یافته و تکنولوژی همه چیز را دگرگون کرده است.

مقیمی تاکید کرد: اکوسیستم نوآوری در استان تهران مهیا است و باید از این ظرفیت استفاده کرد، برپایی این نمایشگاه یکی از مصادیق بارز وجود ظرفیت در استان تهران است.

نماینده عالی دولت در استان تهران با تشریح اکوسیستم نوآوری اظهار داشت: این اصطلاح در چند سال‌ اخیر در زمینه‌ کسب و کار در ایران مطرح شده و به معنای مجموعه‌ای از سازمان‌ها یا شرکت‌ها، مشتریان، بازار هدف و تمامی روابط منتهی به آن‌هاست که در قالب مجموعه‌ای مشخص به طرح‌ریزی در جهت خلق محصولات نوآورانه می‌پردازد و به سمت هدف یا اهداف در نظر گرفته برای کل اکوسیستم حرکت می‌کند.

مقیمی به رویکرد حمایتی دولت از ایده های فناوری و نوآوری در حوزه استارت آپ ها اشاره و تأکید کرد: جوانانی که در نمایشگاه فنآوری غرفه دارند، نمی دانند که از کدام مسیر باید ایده خودرا به کالایی تجاری تبدیل کنند و این وظیفه دولت است که این روند را تسهیل وتسریع کند.
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir