رویـدادهـا

افتتاح دو مرکز نوآوری جدید در کارخانه نوآوری آزادی

افتتاح دو مرکز نوآوری جدید در کارخانه نوآوری آزادی

با دیگران به اشتراک بگذارید

کارخانه نوآوری آزادی به عنوان یکی از شعب پارک فناوری پردیس که در خیابان آزادی تهران مستقر است،‌ خرداد ماه امسال شاهد افتتاح دو مرکز نوآوری جدید بوده است. دیجی‌کالا نکست(مرکز نوآوری و فناوری گروه دیجی‌کالا) و پلنت (اولین مرکز نوآوری صنعت بیمه در ایران)، 8 و 22 خرداد در این کارخانه افتتاح شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس،‌ روز چهارشنبه 8 خرداد، دیجی‌کالا نکست، بازوی نوآوری مجموعه دیجی‌کالا که با هدف اتصال دیجی‌کالا به استارتاپ‌های برتر کشور شکل گرفته است، افتتاح شد. این مجموعه تلاش می‌کند، ایده‌های نوآورانه و تکنولوژی‌ محور، به طور عمومی و همچنین با تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی، به راهکارهایی برای حل مسائل روز کسب ‌وکارهای آنلاین و تکنولوژی محور بیانجامند. دیجی‌کالا نکست برای توسعه این تکنولوژی‌ها، حامی استارتاپ‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه تجارت الکترونیک، سرویس‌های ابری، لاجستیک و اینترنت اشیا است.

گفتنی‌ست، مرکز نوآوری دیجی‌کالا نکست در محل سوله شماره 4 کارخانه نوآوری آزادی واقع شده است.

اولین مرکز نوآوری صنعت بیمه در ایران

روز چهارشنبه 22 خردادماه نیز اولین مرکز نوآوری صنعت بیمه در ایران با نام شبکه نوآفرینی «پلنت» با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ جمعی از مدیران ارشد صنعت بیمه کشور و اصحاب رسانه در کارخانه نوآوری آزادی رسماً افتتاح شد.

از اهداف اصلی افتتاح این شبکه می‌توان به نوآوری در صنعت بیمه، حمایت از نخبگان جوان، ایفای نقش در اقتصاد دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری جسورانه و پر ریسک، حضور فعال به عنوان بازیگران اصلی در اکوسیستم نوآفرینی، اثرگذاری در صنعت بیمه و ... اشاره کرد. پلنت با هدف استقرار، آموزش، مشاوره و در نهایت سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌های بیمه‌ای و مالی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

در حاشیه این مراسم، تفاهم نامه‌ای میان رئیس پژوهشکده بیمه و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری «سرآمد اندوخته سازان فردا» به منظور تبادل تجربیات علمی در جهت توسعه همکاری‌های کاربردی امضا شد.

شایان ذکر است، شبکه نوآفرینی پلنت در محل سوله شماره 3 کارخانه نوآوری آزادی واقع شده است.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir