رویـدادهـا

انتقال تجارب در حوزه‌هاي فناوري بين بخش خصوصي هند و شركتهاي عضو پارك

انتقال تجارب در حوزه‌هاي فناوري بين بخش خصوصي هند و شركتهاي عضو پارك

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر فدراسیون اتاق‌های بازرگانی هند(FICCI) به همراه هیاتی از آن كشور با هدف معرفی پروژه‌های ملی و بین‌المللی و تعریف همکاری با شرکت های مستقر در پارک از اين مجموعه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این مجموعه در 35 استان، 500 اتاق بازرگانی در 55 صنعت مختلف دارد و جمعا 250 هزار شرکت عضو آن هستند. از مهم‌ترین این شرکت‌ها می‌توان تاتاموتور و یا ویلاس اشاره نمود.

نیهخیل چاچرا مدیرFICCI درخصوص تسهیلات هندوستان برای شرکت های فناور گفت: در هندوستان معافیت مالیاتی برای شرکت‌های فناور 5 تا 7 سال است که البته در مناطق صنعتی و ویژه اقتصادی تا 10 سال نیز افزایش می‌یابد، البته می‌بینم که در پارك فناوري پرديس نيز، مشابه اين موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما با حمايت دولت هند، با دانشگاه تگزاس، دانشگاه فنی ماساچوست و بانک جهانی برنامه‌ای 10ساله به‌منظور ظرفیت‌سازی و توانمندسازی بخش خصوصی با رویکرد توسعه را آغاز نموده و آمادگی این را داریم اين تجارب را در حوزه‌های اصلی این برنامه شامل آموزش، فناوری ارتباطات و اطلاعات، محیط زیست و نانو با شرکت‌های عضو پارک در قالب قراردادهای B2B پيش بيريم.

در این دیدار که در حاشیه دعوت از شرکت‌های هندی به‌منظور حضور در نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2017) صورت پذیرفت، مقرر گردید تا در دو حوزه‌ی مورد علاقه‌ی طرفین در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های تخصصی تبادل فناوری صورت پذیرد.

امين‌رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک نیز ضمن دعوت از شرکت‌های هندی به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس، همکاری‌های بین دو مجموعه را مثبت ارزیابی نموده و گفت: ما آماده تبادل مدل‌های بومی‌سازی و تجاری‌سازی فناوری با کشور هند هستیم.

فدراسیون اتاق‌های بازرگانی هند از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین ساختارهای غیر حاکمیتی در کشور هند است که طی سال‌های گذشته موضوع جذب و حضور شرکت‌های فناور هندی را در نمایشگاهINOTEX بر عهده داشته است.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir