رویـدادهـا

اولین دوره توانمندسازی راهبردی نخبگان

اولین دوره توانمندسازی راهبردی نخبگان

با دیگران به اشتراک بگذارید

 پارک فناوری پردیس با همکاری بنیاد ملی نخبگان اقدام به برگزاری دوره "توانمندسازی راهبردی نخبگان" نموده است. در این دوره كه حدوداً يكسال به طول خواهد انجاميد، 100نوآور و مخترع عضو بنیاد از 31 استان کشور آمادگي ارتقاء از سطح 3 به سطح 2 را كسب نموده و توانایی های لازم برای شروع کاربه منظور تجاری سازی محصول و حضور در بازارهای داخلی و بین المللی را به دست می‌آورند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این دوره از هشتم دی ماه سال جاری در محل پارک آغاز و به مدت يكسال در قالب 4 رويداد به منظور توانمند کردن مخترعین در بازار کار با حمایت و پشتیبانی مشاوران و كارشناسان این پارک ادامه می یابد.

احمد عسگری مسئول مركز توسعه كسب و كار فناوري پارک فناوري پردیس در پاسخ به این سوال که لزوم برگزاری این دوره چیست می گوید: یکی از مشکلاتی که مخترعین و افراد صاحب ایده در کشور ما اغلب با آن مواجه هستند عدم آگاهي از حوزه فناوري كشور و ورود به بازار است. همانند عدم آگاهی لازم از مباحث حقوقی، مالی، عدم شناخت اکوسیستم فناوری کشور ، مباحث تجاری سازی و چگونگی اخذ استاندارهای لازم و تسلط بر بازار هم از مشکلات این مخترعین است. این افراد برای ارتقا از سطح 3 به سطح 2 بنیاد، نیاز به کسب برخی مدارک و مهارت ها با مواردي که گفته شد دارند که به صورت شخصی اقدام به کسب این مهارت‌ها و گذراندن برخی دوره ها می کنند، اما این دوره ها اغلب هدفمند نیست و وقت و انرژی زیادی از فرد می گیرد، از این رو پارک فناوری پردیس تصمیم بر آن گرفت تا با حمایت بنیاد ملی نخبگان اقدام به برگزاری منسجم این فرآيند نمايد.

عسگری در خصوص نحوه برگزاری این دوره ها توضیح می دهد: اين دوره با نام طرح ترنج و در بازه های مشخص برای مخترعین به صورت کاملا مهندسی شده در نظر گرفته شده که طي زمانبدي اعلامي با مراجعه حضوری به پارک و مطرح کردن اقدامات صورت گرفته، مشاوره‌هاي لازم برای پيشبرد طرح توسط كارشناسان به این افراد داده می شود تا نهایتا همه مهارت های لازم اخذ شوند.

مسئول مركز توسعه كسب و كار فناوري پارک فناوري پردیس معتقد است: داشتن این مهارت ها برای همه نوآورانی که قصد ورود به بازار کار را دارند لازم است و فرقی نمی کند شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید و در چه بخشی تخصص دارید، ورود موفق به بازار کار و ماندن در آن یکی از مهمترین اصولی است که هر مخترع و نوآور باید با آن آشنا باشد.

وی در خصوص برنامه های آینده برای این دوره ها می افزاید: اولین دوره با حضور 100 مخترع که از سوی بنیاد ملی نخبگان معرفی شده اند از هشتم دی ماه آغاز به کار می کند و برنامه داریم تا در ابتدای سال 96 برنامه ریزی های لازم برای 100 مخترع بعدی را به عمل آوریم و دوره بعدی را هرچه سریعتر آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir