رویـدادهـا

با هدف ارائه نیازها توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حوزه کشاورزی

اولین رویداد نوآوری‌های حوزه امنیت غذایی برگزار می‌شود

اولین رویداد نوآوری‌های حوزه امنیت غذایی برگزار می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

اولین رویداد نوآوری‌های حوزه امنیت غذایی با هدف رفع نیازهای فناورانه کشور به همت شبکه فن بازار ملی ایران ۱۵ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، حمایت از برگزاری رویدادها و طرح‌های حوزه تامین امنیت غذایی و پایداری این صنعت از جمله اولویت‌هایی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است. همه کشورها نیز برای افزایش بهینه و پایدار سهم خود از صنعت غذایی تلاش می‌کنند. به همین منظور نخستین «رویداد نوآوری‌های حوزه امنیت غذایی» با حمایت و مشارکت شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برگزار خواهد شد.
در این زمینه «شبکه فن بازار ملی ایران» قصد دارد اولین رویداد این حوزه را با همکاری و ارائه نیازهای «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء» و با حضور بازیگران امنیت غذایی و تولید غذای پایدار در کشور برگزار کند.
ارائه نیازهای مرتبط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حوزه‌های زیست دری، بذر و گلخانه از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.
این رویداد یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه 1400 از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ در محل سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
علاقمندان می توانند از طریق لینک ‌ https://evnd.co/DCg02 برای حضور در رویداد ثبت نام یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۶۲۵۱۲۲۴ تماس حاصل نمایند.
گفتنی است این رویداد منجر به «در اختیار قرار دادن زیرساخت به رفع‌کنندگان نیاز و شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌های دارای ایده»، «ارائه طرح یا محصول برای رفع نیازهای مطرح شده» و همچنین «تعریف فعالیت‌های مشترک و هم‌سرمایه‌گذاری با مجموعه‌های متولی و دارای دغدغه مشترک برای بهبود شرایط امنیت غذایی» منجر خواهد شد.
امروزه یکی از معضلات عمده در کشورهای در حال توسعه، تهیه غذا برای جمعیت در حال رشد با توجه به محدودیت منابع‌ طبیعی است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که برای تأمین غذای جمعیت فعلی جهان در سال ۲۰۵۰، باید دو برابر میزان کنونی مواد غذایی تولید کرد.
ایران نیز از رشد جمعیت و افزایش تقاضای تولید مواد غذایی مستثنی نیست و مسائلی همچون افزایش جمعیت، محدودیت منابع و بحران اقتصادی در آینده می‌تواند امنیت غذایی را با چالشی جدی مواجه کند. از این رو در مسیر تولید پایدار غذا، موانعی همچون محدودیت زمین‌های کشاورزی، کمبود آب، قیمت بالای انرژی، افت سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات کشاورزی و افزایش ضایعات غذایی نیز منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود که نیازمند توجه و ارائه راه‌حل‌های کاربردی توسط صاحب‌نظران این حوزه است.
برگزاری چنین رویدادهایی می تواند زمینه ساز رفع این معضلات و پاسخ دادن به چالش‌های احتمالی باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir