رویـدادهـا

اکوسیستم بالغ، نیازمند حضور نقش‌آفرینان حرفه‌‌ای است

اکوسیستم بالغ، نیازمند حضور نقش‌آفرینان حرفه‌‌ای است

با دیگران به اشتراک بگذارید

اولین دورهمی مدیران شتابدهنده‌‌های کشور به همت مرکز شتابدهی نوآوری و با حضور مدیران شتابدهنده‌های سراسر کشور، مسؤولین دولتی و همچنین جمعی از مدیران ارشد در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، سید علی هزاوه، مدیر مرکز شتابدهی نوآوری، در افتتاحیه‌ی این مراسم گفت: نیل به یک اکوسیستم بالغ و کامل، نیازمند حضور نقش‌آفرینان مختلفی است که نقش خود را به‌درستی و حرفه‌ای ایفا نموده و وظیفه‌ی همگی ما حمایت از این نقش‌آفرینان می‌باشد.

هزاوه در ارتباط با ایجاد مرکز شتابدهی نوآوری گفت: این مرکز از تابستان 1393 فعالیت خود را باهدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور، حمایت از برگزاری رویدادهای کارآفرینی و همچنین حمایت از ایجاد فضاهای کار اشتراکی و شتابدهنده‌های نوآوری آغاز نموده و نخستین شتابدهنده در مهرماه همان سال پذیرش استارت‌آپ‌ها را رقم‌زده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از برگزاری رویدادهای کارآفرینی و همچنین آموزش مهارت‌های کارآفرینی در فضاهای اشتراکی ازجمله اهداف این مرکز است افزود: هرچند پیش از شکل‌گیری این مرکز نیز، رویدادهای مشابه در شهرهای بزرگ برگزار می‌گردیده، ولیکن مرکز شتابدهی نوآوری موجبات رشد روزافزون برگزاری این دست رویدادها را فراهم آورده است.

مدیر مرکز شتابدهی نوآوری گفت: این مرکز از شروع کار خود تاکنون، در بخش رویدادهای کارآفرینی، متولی حمایت از برگزاری 282 رویداد چندساعته و چندروزه، با حضور بیش از 21 هزار نفر شرکت‌کننده که مهارت‌های کارآفرینی را آموزش‌دیده‌اند، بوده است.

هزاوه خاطرنشان کرد: در همین راستا در آذرماه جاری شاهد گرد هم‌آیی دوروزه‌ی پردیس سامیت با حضور برگزارکنندگان رویدادها بودیم که نخستین رویداد با محوریت و موضوع رویدادهای کارآفرینی و استارتاپی در کشور به شمار می‌آید.

وی ضمن اشاره به حمایت از ایجاد مراکز شتابدهی توسط مرکز شتابدهی نوآوری گفت: در حال حاضر 32 شتابدهنده از سراسر کشور عضو این مرکز هستند و در طی چهار سال گذشته حدود 1300 تیم، فرآیند پیش شتابدهی و شتابدهی خود را در این مراکز گذرانده و 135 استارتاپ ثبت‌شده به‌عنوان خروجی این شتابدهنده‌ها به ثبت رسیده‌اند.

هزاوه افزود: هم‌اکنون قریب به هزار نفر در قالب 154 تیم در داخل شتابدهنده‌های عضو مرکز شتابدهی نوآوری مشغول فعالیت بوده و روی‌هم‌رفته بیش از 1700 دوره‌ی آموزشی جهت تیم‌های حاضر در شتابدهنده‌ها برگزارشده است.

مدیر مرکز شتابدهی نوآوری تفاوت عمده‌ی فعالیت‌های مرکز شتابدهی نوآوری با پارک‌های فناوری و مراکز رشد را در ایفای نقش متفاوت دولت دانست و گفت: در پارک‌ها و مراکز رشد که وظیفه‌ی حمایت از رشد و توسعه‌ی اکوسیستم را دارند، کلیه‌ی حمایت‌ها توسط بخش دولتی صورت می‌پذیرد، این در حالی است که مرکز شتابدهی نوآوری از شتابدهنده‌ها که با محوریت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شوند، حمایت می‌کنند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه هر از چندگاه می‌بایست مسیری که پشت سر گذاشته‌ایم را باهدف انتقال تجربیات، بررسی نماییم، افزود: ازجمله موضوعاتی که در این رویداد مطرح خواهند شد، تعداد شتابدهنده‌های موردنیاز کشور، تخصصی بودن آن‌ها، چگونگی رصد نمودن مناسب تیم‌های قوی، مسائل حقوقی پیشروی شتابدهنده‌ها، بررسی استراتژی خروج شتابدهنده‌ها از استارتاپ‌ها و همچنین بررسی میزان آمادگی و پختگی سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاران خطرپذیر جهت سرمایه‌گذاری بر خروجی شتابدهنده‌ها می‌باشد.

شایان‌ذکر است، پارک فناوری پردیس در نخستین دورهمی مدیران شتابدهنده‌های کشور با عنوان پردیس سامیت، میزبان بیش از صد مدیر از شتابدهنده‌های سراسر کشور، سرمایه‌گذاران و همچنین سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر بوده است.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir