رویـدادهـا

رییس پارک فناوری پردیس:

ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه جزو پر رونق‌ترین بخش‌های پارک فناوری پردیس است

ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه جزو پر رونق‌ترین بخش‌های پارک فناوری پردیس است

با دیگران به اشتراک بگذارید

صفاری‌نیا در مراسم افتتاح کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری که در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، گفت: پارک پردیس با ایجاد همکاری موثر میان مجموعه‌های نوآور، صنعت و دانشگاه توانسته موفقیت‌های خوبی در حوزه توسعه اقتصادی کشور رقم بزند.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، امروز چهارشنبه ۲۳ آذر شانزدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری با حضور مهمانان خارجی و ایرانی و مدیران شرکت‌های نوآور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس به عنوان اولین سخنران در آیین افتتاح این نشست دو روزه با اشاره به محورهای کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری ۲۰۲۲ در خصوص اقدامات پارک فناوری پردیس طی ۲۰ سال گذشته گفت: پارک فناوری پردیس طی این سال‌ها تلاش کرده در حوزه فناوری نهادهای نوآور، اکوسیستم هم‌گرا ایجاد کند.

وی مجموعه‌های دانش بنیان را بازیگرانی دانست که در نقش آفرینی صحیح پارک‌های فناوری کمک کرده و بدون همکاری آنها ماموریت‌های این حوزه به نتیجه نخواهد رسید.

صفاری‌نیا ادامه داد: پارک‌های فناوری به صرف استقرار شرکت‌های دانش بنیان هرگز به هدف نمی‌رسند و صندوق‌ها و مجموعه‌هایی که خدمات تخصصی ارائه می‌دهند، مانند زنجیره‌ای به این اکوسیستم در جهت توسعه اقتصادی فناوری‌های دانش‌بنیان کمک می کنند.

رییس پارک فناوری پردیس تاکید کرد: نقش ستاد پارک فناوری در ایجاد همکاری و هم‌افرایی بین این بازیگران بسیار مهم است تا زنجیره میان دولت، دانشگاه و بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی را کامل و مستحکم کند.

وی ضعف در همکاری را یکی از مهمترین مشکلات در اکوسیستم کشور دانست و گفت: عملا پارک‌ها به عنوان جزیره‌ای عمل می‌کنند که برای هم افزایی و تعامل میان این بازیگران تلاش می‌کنند. در پارک فناوری پردیس نیز اجلاس سالیانه پارک در همین راستا به معرفی برترین شرکت‌ها که هم افزایی بیشتری داشته‌اند، می‌پردازد که امیدواریم این حرکت در سطح ملی انجام شود.

صفاری‌نیا در ادامه به شکاف میان دو حوزه علوم و فناوری اشاره داشت و گفت: پارک‌ها در صدد کم کردن این شکاف تلاش می‌کنند و پارک فناوری پردیس در این سال‌ها توانسته عملکرد مثبتی در این ماموریت داشته باشد؛ چنانچه ارتباط صنعت و دانشگاه جزو پر رونق‌ترین بخش‌های پارک فناوری پردیس است.

وی ادامه داد: رفع نیازهای صنعتی توسط شرکت‌های دانش بنیان و همکاری دانشگاه و صنعت موفقیت‌های بزرگی در صنایع کشور رقم زده و با تولید در پارک فناوری پردیس در سال گذشته بالای ۲۰ هزار ميليارد تومان شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس فروش داشته اند.

رییس پارک فناوری پردیس خاطر نشان کرد: استارتاپ‌ها در حوزه نفوذ فناوری در صنایع بزرگ می‌توانند موثر باشند ایجاد شتابدهنده‌ها در مرکز توسعه و هم‌رسانی آنها در شبکه فن بازار تا میزان بالایی به این امر کمک کرده است.

صفاری‌نیا همچنین به نشست سرمایه‌گذاری فناوری تیم ۲۰۲۳ که بهمن ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، اشاره کرد و ضمن دعوت از میهمانان برای حضور در این نشست بین‌المللی گفت: سال گذشته ۱۰۰ مجموعه از ۳۰ کشور خارجی حضور داشتند و این نشست توانسته همکاری‌های خوبی در سطح داخلی و خارجی برای شرکت‌های عضو پارک فناوری ایجاد کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس ارزشمند بتواند به اهداف والای خود در حوزه فناوری برسد.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir