رویـدادهـا

بازدید محققان ایرانی مقیم خارج از کشور از پارک فناوری پردیس

بازدید محققان ایرانی مقیم خارج از کشور از پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

در پی برگزاري نشست هم انديشي پارك فناوري پرديس، متخصصان و فارغ التحصيلان مقيم کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا از دست آوردهاي فناورانه در بخش سلول هاي بنيادي و پزشكي بازساختي بازديد كردند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ ستاد توسعه علوم و فناوريهاي سلول هاي بنيادي معاونت علمي، در راستاي معرفی طرح همكاري با متخصصان ودانشمندان ایرانی غير مقيم با مراكز علمي و فناوري برجسته كشور و تعريف چگونگي همكاري و تعامل، هم چنين ايجاد كسب و كارهاي دانش بنيان، نشست هم انديشي را با حضورجمعي از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی مقیم آمریکا ، کانادا و اروپا در خارج از كشور در پارك فناوري پرديس برگزاركرد كه در حاشيه اين نشست بازديد از دست آوردهاي فناورانه در بخش سلول هاي بنيادي صورت گرفت.

علي مرتضي بيرنگ معاون أمور بين الملل و تبادل فناوري معاونت علمي در اين نشست با اشاره به بالا بودن سرعت تحولات علم و فناوري در كشور گفت: با روي كار آمدن دولت تدبير و امید و با دستور معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و رييس بنياد نخبگان بخش جديدي در بنياد به نام دفتر امور بین الملل با رويكرد استفاده از ظرفیت توجه به دانشمندان، متخصصان، دانشجويان و فارغ التحصيلان ايراني دانشگاه ها و مراكز علمي و فناوري برتر دنيا ايجاد شد و در نهايت در اسفند ٩٣ طرح همكاري با متخصصان و دانشمندان ايراني غير مقيم بر اساس نيازها و بازخوردهاي محققان ايراني غير مقيم بر اساس نيازها و اولويت هاي كشور ايجاد شد.

وي ادامه داد: در صورتی که محققان صرفا پس از بازگشت به كشور به دنبال جذب به عنوان هيات علمي و يا انجام فعاليت هاي تحقيقاتي باشد با ارزش و مفيد خواهد بود، اما رويكرد معاونت در سوق دادن افرادي با تجربه به سمت و سوي فعاليت هاي فناورانه و در نهايت تحقق اقتصاد دانش بنيان در كشور است.

حسینی معاون أمور بين الملل بنیاد ملی نخبگان در این نشست با معرفی سامانه همکاری با متخصصیان و دانشمندان برجسته ایرانی غیر مقیم، حمایت های معاونت علمی از جمله تسهیلات پسادکترا، تسهیلات دوره فرصت مطالعاتی، تسهیلات همکاری با اساتید مدعو و معین، تسهیلات حمایت از برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی، تسهیلات حمایت از فعالیت های فناورانه(ایجاد شرکت های نوپا)، اشتغال در شرکت های دانش بنیان، صنعتی و شرکت های زایشی دانشگاه ها و همچنین حمایت از استادیاران جوان عنوان کرد.

در پي برگزاري دومين جشنواره سلول هاي بنيادي و پزشكي بازساختي در حاشيه اين نشست محققان و متخصصان غير مقيم از محصولات فناورانه شرکت دانش بنیان سینا سل در بخش سلول هاي بنيادي بازديد کردند. این شرکت از شركت هاي دانش بنيان حاضر در دومين جشنواره سلول هاي بنيادي و پزشكي باز ساختي است.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا 23 تیرماه در سالن اجلاس سران در حال برگزاري است.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir