رویـدادهـا

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از پارک فناوری پردیس

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، اظهار کرد: تنها جایگزین اقتصاد نفتی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از جوانان تحصیل کرده به عنوان مهم ترین سرمایه فعلی کشور است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اسحاق جهانگیری در نشستی با حضور کارآفرینان، منتخبین استارت‌آپ‌ها و واحدهای دانش‌بنیان که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، با بیان اینکه از 100 سال قبل تاکنون اقتصاد ایران، همواره اقتصادی نفتی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز به اجبار با شرایطی مواجهیم که باید به سمت کم کردن اتکای اقتصاد کشور از نفت باشیم.

وی با بیان اینکه قطعا اگر اتکای کشور به نفت کم شود، چالش‌های پیش رو افزایش می‌یابد، افزود: تنها جایگزین اقتصاد نفتی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از جوانان تحصیلکرده به عنوان مهم ترین سرمایه فعلی کشور است.

جهانگیری افزود: متاسفانه اقتصاد کشور به طور جدی به درآمدهای نفتی متکی شد و در مواقعی که قیمت نفت افزایش یافت، دولت مردان دغدغه‌ای برای نحوه اداره کشور نداشتند، چراکه منابع سرشار درآمدهای نفت حتی ضعف‌های نحوه اداره کشور را می‌پوشاند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: متاسفانه درآمدهای نفتی اجازه نمی دهد که حتی ضعف‌های نحوه اداره کشور مشخص شود و حتی اگر در مقطعی نظام کارشناسی کشور متلاشی و دچار آسیب شود کسی فکر نمی کند که اتفاق بدی افتاده و به این موضوع توجه نمی کند که تصمیمات نادرست ناشی از ضعف بدنه کارشناسی می تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

جهانگیری با اشاره به اینکه دو خطر درآمدهای نفتی را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از این خطرات این است که ممکن است روزی درآمدهای نفتی به پایان برسد و کشور را مبتلا به فقر و فلاکت کند.

وی افزود: زمانی می‌گفتیم که چاه‌های نفت را به روی برخی کشورها ببندیم و باورمان این بود که کشورهای نفتی می توانند از طریق عدم فروش نفت غرب را تنبیه کنند اما در سال‌های تحریم مشاهده شد که اتفاق عکس رخ داد و غربی‌ها با عدم خرید نفت ما را تحریم کردند و در تحریم سقف تعیین کردند که ایران نتواند بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشد.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: ما به ناچار باید به دنبال آن باشیم که اتکاء اقتصاد کشور به نفت را کاهش دهیم و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند که اقتصاد کشور نباید به درآمدهای نفتی متکی باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید محصولاتی صادارت محور تولید کنند، گفت: این مناسب نیست که در سبد صادراتی کشور، سهم صادرات کالای دانش‌بنیان عدد غیرقابل ذکری باشد و امیدوارم شرکت‌های دانش‌بنیان به جایگاهی برسند که بتوانند محصولات خود را به آسانی در بازارهای بین‌المللی عرضه کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این نشست با اشاره به اینکه نسل جوانی که به پا خاسته به دنبال کارآفرینی است و تلاش می‌کند در جامعه و تفکر اجتماع تغییر ایجاد کند، گفت: ما باید محیط کسب و کار مناسب در اختیار این جوانان قرار دهیم تا شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست با بیان اینکه صنعت بدون علم و دانش و فناوری محکوم به زوال است گفت: فعالیت های دانش‌بنیان نیز بدون اتصال به بازار محکوم به فنا هستند و به همین دلیل باید اتصال مناسبی میان صنعت و فعالیت های دانش‌بنیان ایجاد شود.

در ابتدای این نشست نیز رئیس پارک فناوری پردیس گزارشی از فعالیت ها و اهداف این پارک ارائه کرد و سپس تعدادی از مدیران استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به بیان نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir