رویـدادهـا

بازدید معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری کرواسی از پارک فناوری پردیس

بازدید معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری کرواسی از پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید


خانم مارتینا دالیچ، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی جمهوری کرواسی، به همراه استریبور کیکرتس، سفیر جمهوری کرواسی در ایران و هیات همراه از پارک فناوری پردیس دیدار کردند.

در ابتدای جلسه مهندس صفاری نیا رییس پارک، ضمن تشریح اقدامات بین‌المللی این مجموعه گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و تولید نرم افزار، شرایط همکاری شرکت‌های خصوصی دو کشور وجود داشته و برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص بسترساز انتقال فناوری و تولید کالا و خدمات با فناوری پیشرفته خواهد شد.

معاون نخست وزیر کرواسی نیز فعالیت‌ها و دستاورد های پارک را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اینجا مکانی برای افرادی است که افکار بلند پروازانه دارند و باید به شما تبریک بگویم که محل تاثیر گذاری را برای شرکت های برتر و توسعه کسب و کار و تقویت مهارت های آنها به وجود آورده اید.

وی خاطر نشان کرد: امید می رود؛ در آینده ای نزدیک پارک فناوری پردیس تبدیل به شهر فناوری شود.

وزیر اقتصاد کارآفرینی و صنایع دستی جمهوری کرواسی در ادامه به همکاری دو کشور ایران و جمهوری کرواسی در حوزه فناوری اشاره و تصریح کرد: به همان نسبتی که شرکت های ایرانی اشتیاق و تمایل به همکاری با جمهوری کرواسی را دارند به همان نسبت نیز شرکت های کرواسی علاقه مند به همکاری و ورود به بازار ایران هستند.

معاون نخست وزیر جمهوری کرواسی با بیان اینکه برخی از همراهان ایشان در این بازدید، در حوزه فناوری فعالیت دارند، تصریح کرد: جمهوری کرواسی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تولید نرم افزار بسیار قوی عمل کرده، بنابراین تمایل داریم که ارتباط شرکت های ایرانی و جمهوری کرواسی را از طریق حضور در نمایشگاه ها تشدید کنیم که اینوتکس میتواند شروع این همکاری باشد.

دالیچ در ادامه با اشاره به بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس گفت: امیدواریم با حمایت سفارت جمهوری کرواسی تندیس دانشمندان برتر جمهوری کرواسی مانند نیکولاس تسلا در این بوستان نصب و ماندگار شود.

درادامه مهمانان از نمایشگاه دائمی دستاوردهای شرکت های عضو پارک بازدید نمودند.
در بخش پایانی بازدید از شرکت آریاطب فیروز انجام شد و سید سلمان اخوت مدیر مرکز تحقیق و توسعه شرکت به بیان دستاوردها و اقدامات شرکت در تولید و توسعه دستگاه های همودیالیز پرداخت.

مارتینا دالیچ در دفتر یاد بود پارک فناوری پردیس متنی را به یادگار گذاشت که به شرح زیر است:
از طرف جمهوری کرواسی تمایل خود را برای همکاری بیشتر در پروژه های مشترک فی مابین شرکت های ایرانی و جمهوری کرواسی اعلام می دارم و رشد اقتصادی را برای هر دو کشور آرزو دارم.



ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir