رویـدادهـا

دبیر شبکه تبادل فناوری D8 مطرح کرد:

برگزاری نشست TIM زمینه ساز توسعه فناوری 8کشور اسلامی است

برگزاری نشست TIM زمینه ساز توسعه فناوری 8کشور اسلامی است

با دیگران به اشتراک بگذارید

مهدی صفاری نیا دبیر شبکه تبادل فناوری D8 می گوید در نشست فرصت های سرمایه گذاری «TIM»، سرمایه گذاران، سرمایه پذیران، نهادهای حاکمیتی و تسهیلگران از کشورهای مختلف حضور دارند که فرصتی بی بدیل برای یافتن شرکای استراتژیک و توسعه کشورهای اسلامی عضو پیمان D8 را فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، افتتاحیه چهارمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM 2022 با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو سازمان D-8 ، سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری صبح امروز 2 اسفندماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این نشست که در سالن همایش‌های پارک فناوری پردیس برگزار شد، «عبدالغدیر امام» دبیر کل سازمان D-8، «مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس و «سید جلال الدین علوی سبزواری» مدیرکل همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه به ایراد سخنرانی پرداختند.
مهدی صفاری نیا در این مراسم گفت: پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین قطب فن آوری در غرب آسیا شناخته شده است. این پارک هم اکنون ۱۰۰ هکتار فضای عملیاتی دارد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۴ سال آینده، فضای عملیاتی آن به ۴۰۰ هکتار خواهد رسید.
رییس پارک فناوری پردیس تصریح کرد: این پارک فناوری میزبان حدود ۴۰۰ شرکت های تک با بیش از 7 هزار نیروی کار است که ماحصل فعالیت آنها تولید حدود ۱۰۰۰ محصول فناورانه می باشد، محصولاتی که به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می شوند.
به گفته صفاری نیا در سال های گذشته دانشمندان و متخصصان برجسته ایرانی تحصیل کرده در کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشور برگشته اند و در پارک فناوری پردیس طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی خود را انجام می دهند. حضور این افراد همچنین باعث سرمایه گذاری شرکت های متعدد خارجی با کمک شرکت های داخلی در پارک فن‌آوری پردیس شده است.
وقتی پارک فناوری پردیس تهدید تحریم را به فرصت صادرات تبدیل کرد
مهدی صفاری نیا تاکید کرد: پارک فناوری پردیس امروز در تولید تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی بهترین در منطقه است و تحریم‌های ظالمانه عملاً باعث رشد شرکت‌های فناور ایران شده است.
او افزود: ما به واسطه همین تحریم‌ها در بسیاری از محصولات های تک به خودکفایی دست پیدا کرده ایم و توانسته ایم محصولاتی با استانداردهای جهانی تولید کنیم. محصولاتی که علی‌رغم تامین نیازهای داخلی، حالا موفق به کسب بازارهای خارجی و صادرات نیز شده اند.
شبکه سازی گسترده راهکار پارک فناوری پردیس برای توسعه نوآوری کشور
دبیر شبکه تبادل فناوری D8 گفت: پارک فناوری پردیس قلب تپنده فناوری ایران است و شاه رگهای آن در نقاط مختلف کشور گسترده شده است. ما 30 دفتر تبادل فناوری در استان‌های مختلف کشور داریم و نزدیک به ۶ هزار شرکت دانش بنیان در شبکه ما از طریق این دفاتر فعال هستند. در این دفاتر، نزدیک به ۵۰ بروکر خصوصی برای خرید و فروش معاملات فناورانه فعالیت می کنند.
صفاری نیا تصریح کرد: همچنین ۹۰ شتاب دهنده نوآوری با حمایت پارک فناوری پردیس در سراسر کشور تاسیس شده که در جستجوی طرح های نوآورانه و استارتاپ ها هستند.
رییس پارک فناوری پردیس گفت: مجموعه این امکانات از حدود ۱۰ سال پیش ما را به این فکر انداخت که از این ظرفیت فناوری، برای رشد کشورهای اسلامی استفاده کنیم. لذا شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی با عنوان پیمان D8 در سال ۲۰۱۳ با پیشنهاد پارک فناوری پردیس تاسیس و دبیرخانه آن در پارک مستقر شد.
صفاری نیا تاکید کرد: کشورهای عضو پیمان D8، یک هشتم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و این فرصت بزرگی برای همکاری کشورهای پیشرفته اسلامی است. شبکه تبادل فناوری D8 یا همان D8-TTEN در انتقال تجربیات، آموزش، مبادلات فناوری و ارائه فرصت های سرمایه گذاری به اعضا فعالیت می کند.
او به برگزاری 4 برنامه محوری برای اعضای گروه پیمان D8 اشاره کرد و افزود: برگزاری شورای عالی شبکه که متشکل از نمایندگان دولت های عضو پیمان هستند یکی از این برنامه هاست که تا امسال ۶ نشست آن برگزار شده است و در آن سیاست های کلی شبکه تعریف می شود.
صفاری نیا ادامه داد: نشست تجاری فناوری شبکه یا همان BTM که تاکنون دو برنامه از آن برگزار شده از دیگر برنامه های ماست که در آن فرصت های تجاری در حوزه های تخصصی بخش خصوصی کشورهای عضو معرفی می شود.
دبیر شبکه تبادل فناوری D8 گفت: جایزه انتقال فناوری شبکه یا همان TTA که بهترین قراردادهای انتقال فناوری را در در بین کشورهای عضو شبکه شناسایی می کند، دیگر برنامه ماست که تاکنون ۲ دوره آن با معرفی برترین قراردادهای انتقال فناوری برگزار شده است.
به گفته صفاری نیا در نهایت نشست سرمایه گذاری فناوری یا همان TIM که تاکنون چهار دوره برگزار شده است دیگر برنامه گروه D8 می باشد. در نشست‌های TIM فرصتهای سرمایه‌گذاری های فناورانه به سرمایه گذاران ارائه می شود. در نشست سرمایه گذاری فناوری «TIM»، سرمایه گذاران، سرمایه پذیران، نهادهای حاکمیتی و تسهیلگران از کشورهای مختلف حضور دارند که فرصتی بی بدیل برای یافتن شرکای استراتژیک و توسعه کشورهای اسلامی عضو پیمان D8 را فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir