رویـدادهـا

بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور، هم‌زمان با اینوتکس 2019 برگزار می‌شود

بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور، هم‌زمان با اینوتکس 2019 برگزار می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

بیرنگ رئیس مرکز تعاملات علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری از برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور یادکرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، علی مرتضی بیرنگ رئیس مرکز تعاملات علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در نشست خبری هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس 2019 که به میزبانی کارخانه‌ی نوآوری آزادی برگزار شد، گفت: در سال گذشته جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را به سازمان ملل متحد ارائه و این رویداد در تاریخ 20 الی 22 خردادماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه‌ی این نشست سید احمدرضا علایی دبیر کل دفتر تبادل فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دبیر نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در رابطه با این رویداد گفت: پیشنهاد برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و به پیشنهاد معاونت علمی در اواخر اسفندماه ارائه و درمجموع 79 دعوت‌نامه با امضای مشترک ریاست اسکاپ و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت وزرای علم و فناوری و حوزه‌های معادل کشورهای عضو و همچنین 20 سازمان بین‌المللی ارسال گردیده است.

علائی افزود: هدف برگزاری این رویداد در وهله‌ی ابتدایی اطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌ی نوآوری و علم و فناوری به کشورهای آسیا و اقیانوسیه و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های بین‌المللی کشورمان در حوزه‌ی علم و فناوری است.

علائی ضمن اشاره به اینکه مهم‌ترین کشورهایی که در حال حاضر همکاری‌های علمی و فناوری با آن‌ها صورت می‌گیرد همچون مالزی، هند، روسیه چین، ژاپن، سنگاپور و ترکیه، از اعضای اسکاپ می‌باشند، خاطرنشان کرد: این رویداد که هم‌زمان با نمایشگاه اینوتکس 2019 برگزار خواهد شد، حامل این پیام است که دیپلماسی جمهوری اسلامی تنها به بعد سیاسی محدود نبوده و آمادگی بهره‌برداری از ظرفیت و پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور در راستای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری وجود دارد.

دبیر نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در رابطه با محتوا و پنل‌های پیش‌بینی‌شده در این رویداد گفت: این رویداد دو و نیم روزه مشتمل بر 5 پانل تخصصی تحت عنوان‌های: اهمیت و نقش سیاست‌های اتخاذشده توسط دولت‌ها در ارتقای استارت‌آپ‌ها و نقش استارت‌آپ‌ها در نیل به اهداف توسعه‌ی پایدار، خط‌مشی دولت‌ها در حمایت از مشارکت زنان در اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه‌ی فناوری، نقش پارک‌ها و مراکز رشد و فناوری در توسعه‌ی اکوسیستم نوآوری، نقش ابزارهای مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فناوری و تجاری‌سازی و همچنین مرور نمونه‌های موفق سیاسی در جهت ارتقای سطح نوآوری خواهد بود.

وی با اظهار اینکه بخشی از هزینه‌های حضور نمایندگان کشورهای عضو توسط سازمان ملل متحد پرداخت خواهد شد، افزود: بازدید از ظرفیت‌های کشور در حوزه‌ی علم و فناوری در جهت پیشبرد اهداف و توسعه‌ی صادرات محصولات دانش‌بنیان به این کشورها و ورود به بازارهای بین‌المللی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این رویداد است.

همچنین اکبر قنبرپور، دبیر نمایشگاه اینوتکس 2019 در رابطه با حضور کشورهای عضو اسکاپ در نمایشگاه سال جاری گفت: 20 درصد تخفیف جهت استقرار شرکت‌های فناور کشورهای عضو در نمایشگاه، یک‌سال استقرار رایگان در پارک فناوری پردیس در صورت عقد قرارداد مشارکت با شرکت‌های فناور ایرانی و همچنین 20 سال استفاده از مزایای قانونی استقرار در پارک فناوری پردیس مانند معافیت‌های مالیاتی و صدور پروانه‌ی اشتغال برای اتباع خارجی ازجمله امکاناتی است که جهت حضور شرکت‌های فناور، استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران این کشورها در اینوتکس 2019 در نظر گرفته‌شده است.

شایان‌ذکر است طبق منشور سازمان ملل متحد، امور و اهداف سازمان ملل توسط 6 رکن اصلی و صدها زیرمجموعه انجام می‌پذیرد که یکی از این ارکان، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد «اکوسوک UNECOSOC» است. اسکاپ به مرکزیت بانکوک، در جهت دگرگون ساختن منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه و در راستای توسعه‌ی پایدار، اهداف هفده‌گانه‌ی توسعه‌ی پایدار را در دستور کار هفت کمیته قرارداده‌است. یکی از این اهداف هفده‌گانه «تقویت ابزارهای اجرا و احیای مشارکت جهانی برای تحقق توسعه‌ی پایدار علم، فناوری و نوآوری» است که بر عهده‌ی کمیته‌ی نوآوری و فناوری واگذارشده است.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir