رویـدادهـا

تبدیل رویدادهای استارت آپ دمو به الگویی برای جذب سرمایه گذاران

تبدیل رویدادهای استارت آپ دمو به الگویی برای جذب سرمایه گذاران

با دیگران به اشتراک بگذارید

نخستین رویداد استارت آپ دمو صنعت گاز با حضور بیش از 80 سرمایه گذار و 30 نفر از مقامات دولتی، 18 اردیبهشت همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری، این رویداد با هدف کمک به جذب سرمایه‌گذاران برای طرح های فناورانه شرکت های نوپای صنعت گاز ترتیب داده شده بود که در این نشست 7 شرکت نوپا طرح ها وایده های خود را به سرمایه گذران ارایه دادند، در پایان این رویداد با تنظیم جلسات B2B فناوران و سرمایه گذران با یکدیگر آشنا شدند و قرار شد فناوران با کمک کارگزار مربوطه مراحل مختلف عقد قرار داد را بدون کم و کاستی طی کنند. به گفته مدیر عامل شرکت فن بازار بین الملل ایرانیان، نهایی شدن قراردادها نیازمند طی کردن دوره زمانی حداقل دو ماهه است و طرفین باید درخصوص مواردی از جمله نوع سرمایه گذاری ، حجم مالی و ارزش گذاری به توافق برسند.


تشکیل کمیته مشترک شرکت ملی گاز و پارک فناوری پردیس

سعید پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در این نشست با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات مورد استفاده صنایع گاز، پالایشگاه ها،خطوط لوله و غیره از خارج تامین می شود، این در حالی است که امروزه با بکارگیری فناوری های روز امکان تولید این محصولات در داخل فراهم شده است، بنابراین در کمیته مشترک شرکت ملی گاز و پارک فناوری پردیس شرایطی به وجود آمده تا این محصولات بعد از ارزیابی های فنی وارد بازار مصرف شوند

وی افزود: این کمیته همچنین شرایط لازم برای ورود محصولات نوآورانه به بازار را نیز فراهم می کند.


تحریک تقاضای بازارمحصولات فناورانه

پاک‌سرشت در حاشیه این نشست برگزاری نخستین رویداد استارت آپ دمو صنعت گاز را تجربه موفقی دانست و بیان کرد: مسئولین شرکت ملی گاز ایران به دنبال راهکارهای نوین برای کسب و کارهای حوزه صنعت گازهستند تا بتوان تغییر و تحول جدی را در سازمان به وجود آورد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران افزود: امروزه روش های سنتی و قدیمی جوابگوی ایجاد کسب و کارهای با ارزش افزوده بالا نیست، با توجه به اینکه در حال حاضر تمرکز بر استفاده از توانمندی داخلی است باید به شکل جهشی و تحول گرایانه به سمت روش های نوین پیش رویم از این رو، برگزاری رویداد های استارت آپ دمواز جمله اتفاقات مهم برای رسیدن به این مهم خواهد بود.

پاک سرشت تاکید کرد: تلاش داریم، استارت آپ دمو صنعت گاز به یک الگو تبدیل شود و باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که آیا برای عرضه کنندگان محصولات فناورانه متقاضی وجود دارد یا خیر؟ در صورتی که تقاضایی برای این محصولات وجود ندارد باید بخش تقاضا را با روش های مختلف تحریک کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: تلاش داریم از توانمندی شرکت ملی گاز ایران به عنوان حاکمیت برای تسهیل روابط، قوانین و مقررات و تحریک تقاضا بهره ببریم، از آنجایی که نخستین استارت آپ دمو تخصصی صنعت گاز امروز برگزار شد امید می رود؛ برگزاری چنین رویدادی الگوی خوبی برای سایر حوزه ها باشد.


رونمایی از رویدادهای نوین در سال جاری

سید محمد رضا حسینی، مدیر عامل شرکت فن بازار بین الملل ایرانیان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پارک فناوری پردیس هدف از تشکیل شرکت فن بازار بین الملل ایرانیان را جذب سرمایه و سرمایه گذار در حوزه های دانش بنیان و فناورانه دانست و گفت: بیشترین تمرکز این شرکت جذب سرمایه گذار برای شرکت های عضو پارک فناوری پردیس است.

وی افزود: امسال نوآروی در برگزاری رویدادهای استارت تاپ دمو به وجود آمده است و برخلاف سال های گذشته که طرحها مربوط به تمامی حوزه ها بود برای سال جاری این رویداد های به صورت تخصصی در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، آرایشی بهداشتی و غیره برگزار می شود که امروزاستارت آپ دموگاز در حال برگزاری است.

به گفته حسینی، هم اکنون راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و چرخه تبدیل ایده به ثروت توسط شتاب دهنده ها و پارک های علم و فناوری امکان پذیر شده است که در مرحله بعد برای اتصال شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها به سرمایه گذران و صنایع نیاز به واسطهای وجود دارد و شرکت فن بازار بین الملل ایرانیان، این مسئولیت را به عهده گرفته است.

مدیر عامل شرکت فن بازار بین الملل ایرانیان، خاطر نشان کرد: از آنجایی که امروز دو موضوع ارز آوری و تولید داخل مورد توجه مسئولین ارشد قرار گرفته، جذابیت حضور در چنین رویداد هایی دو چندان شده است برای این منظور، از رویداد های جدیدی در سال جاری رونمایی می شود و برگزاری این رویدادها نیز نوآورانه تر از قبل خواهد بود به این صورت که علاوه برارایه محتوا، جذابیت های اجرایی نیز در نظر گرفتهمی شود.


مدل های متفاوت همکاری استارت آپ‌ها با سرمایه گذران

مسعود کاظمیان، کارشناس ارشد فن بازار صنعت گاز در شرکت ملی گاز ایران، نیز در حاشیه این نشست تصریح کرد: در این نشست 80 سرمایه گذار و 30 نفر از مسئولین دولتی ازشرکت ملی نفت، صنایع پتروشیمی و پالایش پخش فرآورده های نفتی، وزارت نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس حضور دارند.

وی افزود: حدود 35 استارت آپ تمایل خود را برای حضور درا ین رویداد اعلام کردند که از این تعداد بنابر غربالگری به عمل آمده اولیه 25 شرکت انتخاب شد و در مرحله بعد یعنی ارزیابی ثانویه این تعداد به 16 نفر رسید و در نهایت 8 استارت آپ انتخابشدند، از این تعداد نیز یکی از شرکت ها به دلیل اینکه در جلسات توانمندسازی حاضر نشد، حذف شد.

کاظمیان اظهار کرد:مدل های همکاری متفاوتی برای سرمایه گذران وفناوران وجود دارد و هم اکنون بسیاری از سرمایه گذران تمایل خود را برای خرید سهام و تعامل با این شرکت ها اعلام کرده اند بعد از این نشست، جلسات B2B را خواهیم داشت که کارگزار مربوطه این جلسات را مکتوب می کنند و تا مرحله عقد قرارداد همراه فناوران خواهند بود.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir