رویـدادهـا

تهران راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ندارد

تهران راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ندارد

با دیگران به اشتراک بگذارید

سامانه "شبکه نوآوری" با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در روزهای منتهی به پایان سال با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در جریان این مراسم سورنا ستاری به اهداف شکل گیری این سامانه اشاره کرد و گفت: با وجود توانمندی های بالقوه رشد و توسعه فناوری کشور، این شبکه با اهدافی چون شکل‌گیری زیست بوم برای توسعه توانمندی‌ها و فناوری‌های بومی، تحرک بخشیدن به ابداعات و کارآفرینی، حمایت از استعدادهای برتر و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شده است.

وی تهران را ظرفیتی بالقوه برای رشد و شکوفایی نوآوری مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان معرفی کرد گفت: بیش از 50 درصد شرکت های دانش بنیان کل کشور با آماری حدود 1250 شرکت در تهران مستقر هستند که این ارقام نشان دهنده بیشترین سهم حضور و استقرار این شرکت‌ها است و ظرفیت بالای مراکز علمی و پژوهشی و فعالیت های نوآورانه آن ها هم موجب شده تا آینده تهران آینده ای دانش بنیان باشد.

ستاری این شبکه را گام تازه ای در مسیر تقویت زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانست و توضیح داد: زیست بوم امروز باید توسعه و تغییر کند تا بدانیم چگونه از استعدادهایمان حمایت کنیم، باید درک کنیم که انسان پایه اقتصاد است و با پرورش انسان ها و نخبه های کشور به سمت توسعه برویم و متکی به منابع نفتی نباشیم.

ستاری بر این باور تاکید کرد که یکی از مهمترین عوامل موثر در این زمینه ایجاد شبکه نوآوری تهران است و گفت: این شبکه یک اقدام جدید برای توسعه زیست بوم است که به کمک آن می توانیم در جهت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور کلونی جدیدی را ایجاد کرده اند که ارتباط مستقیمی با توسعه اقتصاد دانش بنیان و زیست بوم فناوری دارد.

ستاری ضمن تاکید بر آینده دانش بنیان تهران گفت: اینده تهران یک آینده دانش بنیان است و باید اثبات کنیم که در کنار مراکز تفریحی و تجاری تهران نهادهایی ایجاد شده که می تواند شهر را به سمت دانش بنیان شدن هدایت کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آخر اعلام کرد: پیام ما در شبکه نوآوری این است که تهران راهی ندارد جز اینکه به سمت شهر دانش بنیان حرکت کند.
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir