رویـدادهـا

توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و عمان

توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و عمان

با دیگران به اشتراک بگذارید

همکاری پارک فناوری پردیس و شرکت های عضو این پارک به نمایندگی از ج.ا.ایران با کشور عمان از موضوعات مهم و قابل توجه شورای تحقیقات کشور عمان است که برای نیل به این هدف در سال جاری دو بازدید از پارک و مذاکرات بسیاری با شرکت های پارک فناوری پردیس انجام شد.

پس از دیدار دبيركل شوراي پژوهش‌هاي عمان در آبان‌ماه سال جاری از پارک، هیاتی متشکل از معاون دبيركل ارتباطات شوراي تحقيقاتي عمان، رئیس پارك نوآوري مسقط عمان، مدیرعامل صندوق فناوري عمان و نمایندگان دانشگاه سلطان قابوس از پارک فناوري پرديس و شرکتهای آن بازدید کردند.

حفيد ناصر المسكري معاون دبيركل ارتباطات شورای تحقیقاتی عمان در جریان این بازدید گفت: هيات ما از طرف شوراي تحقيقاتي عمان به منظور بازديد از شركت‌هاي پارك جهت تعريف هرگونه همكاري مشترک و معرفی پروژه‌های ملی و بین‌المللی به اینجا آمده است.

دكتر رهما المهروقي، نايب رئيس دانشگاه سلطان قابوس هم ضمن اعلام فعالیت در زمینه های مختلف پزشكي درخواست کرد: ما از ايران مي‌خواهيم كه محققين خود را به دانشگاه سلطان قابوس بفرستد تا بتوانيم پروژه‌ها و دوره‌هاي مشتركي براي رشد و توسعه خود تعریف کنیم. وی تصریح کرد: هدف ما ايجاد مركز رشد براي حوزه‌هاي مرتبط و مورد علاقه طرفین است.

يوسف الحرثي مديرعامل صندوق فناوري عمان هم ضمن اعلام آمادگی و استقبال برای حضور شرکت های عضو پارک در عمان گفت: صندوق ما می‌تواند از شرکتهای فناور ایرانی براي ورود به بازار عمان و همچنین بازارهای بين‌المللی حمایت کرده و برای ایجاد دفاتر کاری در عمان شرایط مناسبی را فراهم کند.

ايجاد دفتر پارك فناوري پرديس در پارك پارك نوآوري عمان جهت تشويق و هدايت شركت‌هاي ايراني پارك و نيز انتقال تجربه در زمينه فناوري، ساخت تجهيزات آزمايشگاهي و آموزش نيروهاي عماني از موضوعات مطرح‌شده در اين جلسات بود. همچنين تعاملات سرمايه‌گذاري ميان بخش‌هاي مختلف پارك و صندوق فناوري عمان نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir