رویـدادهـا

جایزه علمی مصطفی (ص) در 90 کشور دنیا ثبت می‌شود

جایزه علمی مصطفی (ص) در 90 کشور دنیا ثبت می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید


رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) گفت: ثبت جایزه در 90 کشور در مراحل پایانی بوده و امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی عمرانی رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) امروز در نشست خبری که در دبیرخانه این جایزه برگزار شد، اظهار داشت: مراحل ثبت جایزه مصطفی (ص) در ۹۰ کشور در مراحل پایانی بوده و امیدواریم امسال به اتمام برسد.

به گفته وی ثبت جایزه مصطفی (ص) در این کشورها منتظر دریافت مجوزهای قانونی است.

وی در خصوص نشان خادم المصطفی اظهار داشت: در حوزه تامین مالی جایزه که با رویکرد وقف بوده ۲۹۹ نفر عضو داخلی و ۳۰ عضو بین المللی توانسته اند نشان خادم المصطفی را دریافت کنند.

عمرانی در خصوص تامین مالی جایزه اظهار داشت: افزایش سرمایه، تامین مالی جایزه و صندوق موقوفات جایزه مصطفی به بیش از ۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که درصدد هستیم برای حمایت از همه فعالیت های جایزه در حوزه وقف و نذر علم و فناوری بیش از گذشته برنامه ریزی کنیم.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) در خصوص یکی از برنامه های جنبی جایزه مصطفی تحت عنوان نشست بین المللی استپ اظهار داشت: این نشست ها با هدف تبادل علم و فناوری در کشورهای اسلامی با موضوع انتقال تجربیات برگزار می شود.

وی ادامه داد: اولین دوره این نشست در سال گذشته همزمان با اعطای جایزه مصطفی (ص) که در هفته وحدت برگزار شد.

وی در خصوص دومین نشست بین المللی استپ گفت: برای دومین بار این نشست اواخر ماه جاری در دانشگاه UPM مالزی در تاریخ ۲۹ آذر تا سوم دی ماه به مدت ۵ روز برگزار می شود.

عمرانی اظهار داشت: در این نشست ۲۵۰ محقق و دانشمند در حوزه نانو حضور دارند همچنین ۳۰ دانشمند برجسته نانو در جهان از ۱۲ کشور دنیا نیز در دومین نشست بین المللی استپ مشارکت خواهند داشت.

وی در خصوص برنامه های دیگر جایزه مصطفی (ص) اظهار داشت: بنا داریم برای حمایت مالی از پژوهش های علمی، سرمایه گذاری های خطرپذیر، سرمایه گذاری های مشترک، وام های پژوهش های علمی و کاربردی و ... را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات دانش آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ گفت: این مسابقه یکی از برنامه های جنبی جایزه مصطفی (ص) برای ترویج علم و فناوری در میان دانش آموزان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اولین دوره مسابقه دانش آموزی نور با بزرگداشت ابن هیثم برگزار شد، گفت: بنا داریم در این دور از مسابقات اثرات دانش آموزان کشورهای جهان اسلام را دریافت کنیم؛ بر همین اساس فراخوانی به چندین کشور جهان اسلام برای شرکت در مسابقه دانش آموزی نور ارسال کرده ایم.

به گفته وی، ولی به طور یقین دوره آینده این مسابقه که در سال ۲۰۱۷ برگزار می شود را در سطح جهان اسلام برگزار می کنیم.

عمرانی با بیان اینکه این مسابقه به این صورت است که دانش آموزان فیلم های یک دقیقه ای با موضوع نور را می سازند و به دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ارسال می کنند گفت: ثبت نام از طریق سایت جایزه مصطفی (ص) صورت می گیرد.

به گفته وی فراخوان مسابقه دانش آموزی ابن هیثم از اول آذر ماه آغاز شده است و قرار است در اردیبهشت ۹۶ برگزار شود.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) تاکید کرد: فراخوان مسابقه نور ابن هیثم با ۱۸۹۵ مکان علمی آموزشی اعلام شده که از این تعداد ۳۵۵ دانشگاه و مرکز پژوهشی و ۱۵۴۰ دانشمند برجسته ملی و بین المللی بوده است.

عمرانی در خصوص نتایج برگزاری مسابقه ابن هیثم که در اردیبهشت ۹۵ برگزار شد، گفت:۴۰۰ مدرسه با این مسابقه همکاری کردند که ۳۶۰ میلیون تومان از جانب خیرین برای تامین مالی مسابقه مشارکت داده شده است.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir