رویـدادهـا

جلوگیری از بروز خسارت مالی و جانی

جلوگیری از بروز خسارت مالی و جانی

با دیگران به اشتراک بگذارید

با غروب خورشید و بعد از اتمام ساعت اداری، بیشتر محققان و کارکنان شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس دست از کار کشیده و به سمت منازل خود می‌روند. اما افرادی نیز هستند که به‌صورت شبانه‌روزی در راستای حفاظت از پارک و ایجاد نظم، تلاش‌های مستمری دارند. همان‌هایی که ایام نوروز و اعیاد مذهبی، کمتر طعم درکنار خانواده بودن را چشیده‌ و به خدمت‌گذاری مشغول بوده‌اند. 

نیروهای حراست پارک خاطرات تلخ و شیرینی دارند که یکی از آنها شنیدنی‌ است. 

ساعت 22 و 35 دقیقه شب است که ناگهان، مامور حفاظت متوجه خودرویی می‌شود که در محدوده ورودی پردیس نوآوری آتش گرفته بود. سریع موضوع را به عباس رضایی، سرشیفت حفاظت وقت اطلاع می‌دهد. در این شرایط، علاوه بر کمک به سرنشینان خودرو، حفاظت پارک نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است چرا که شاید کل حادثه یک صحنه‌سازی باشد.

رضایی در این باره گفت: زمانی که با خودرو گشت خود را به محل رساندیم، دو سرنشین خودرو که کم سن و سال بودند شتاب زده به سمت ما آمدند. به دلیل نشت بنزین آتش شدیدی موتور را فراگرفته بود و طبق اظهار راننده، مخزن بنزین ماشین هم به تازگی پر شده بود. در آن لحظه ماشین باید سریع خاموش می‌شد و از آنجاییکه راننده خودرو تجربه کافی نداشت، اتومبیل را روشن نگه داشته بود، از این رو نخستین اقدام ما این بود که سریع خودرو را خاموش کرده و در قدم بعد سر باطری ماشین را جدا کردیم.

وی افزود: در این لحظه، دیگر کل موتور ماشین را آتش فرا گرفته بود.کپسول اطفاء حریق، همراهمان بود. نخست با کپسول حاوی پودر، آتش موتور را خاموش کردیم؛ اما همچنان شعله‌های آتش از زیر خودرو در حال حرکت به سمت مخزن بنزین بود با کسپول دیگر (حاوی گاز co2 )، آتش را خاموش و موتور ماشین را خنک کردیم. در نهایت در مخزن بنزین را باز نموده تا گاز بنزین از مخزن خارج شود. 

سرشفیت حفاظت پارک فناوری پردیس در پایان خاطر نشان کرد: به علت تماس دیرهنگام راننده با آتش‌نشانی، حدود 10 دقیقه بعد از اطفاء واحدهای آتش نشانی رسیدند. طبق گفته سرتیم واحد عملیات آتش‌نشانی در صورتی که فقط یک دقیقه دیرتر آتش ماشین خاموش شده بود، مخزن بنزین منفجر می‌شد.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir