رویـدادهـا

رئیس پارک فناوری پردیس:

حل چالش‌های صنعت برق کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان تحقق می‌یابد

حل چالش‌های صنعت برق کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان تحقق می‌یابد

با دیگران به اشتراک بگذارید

مهدی صفاری‌نیا در حاشیه نشست هم‌رسانی توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و فناور با شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: صنعت برق یکی از صنایع راهبردی کشور است و توجه به حوزه دانش بنیان و ایجاد ظرفیت‌های بومی در این صنعت از نگاه بهره برداری و مسائل امنیتی کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری نيا رئیس پارک فناوری پردیس گفت: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان کشور در این سال‌ها در حل مشکلات صنعت برق به لحاظ فنی بسیار رشد کرده و تعداد قابل توجهی مجموعه فناورانه در پارک فناوری پردیس وجود دارد که می تواند در خدمت صنعت برق کشور باشند.
صفاری‌نیا تصریح کرد: ظرفیت ایجاد شده در تعامل بین دو مجموعه پارک فناوری پردیس و شرکت برق منطقه‌ای می‌تواند الگویی در سطح ملی بوده و در سطح کشور توسعه یابد.
وی ادامه داد: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند بخشی از چالش‌ها و مشکلات صنعت برق را با سرعت حل کند و در این زمینه راهگشا باشد.
رییس پارک فناوری پردیس در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت برق در پارک فعالیت دارند اظهارداشت: پارک فناوری پردیس در حال حاضر ۴۰ مجموعه دانش بنیان فعال در بخش صنعت برق دارد که با ظرفیت ایجاد شده و همکاری‌های جدید و امیدآفرینی قرارداد امروز این ظرفیت تا حد زیادی قابل افزایش است.
گفتنی است، اولین پروژه تحقیقاتی همکاری شرکت برق منطقه‌ای تهران با پارک فناوری پردیس ساخت ربات بازرس بوده که با قابلیت بازرسی فنی به جای نفر در سطح منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir