رویـدادهـا

دومین رویداد حضوریِ طرح تواناسازی «تیکاف»، به کار خود پایان داد

دومین رویداد حضوریِ طرح تواناسازی «تیکاف»، به کار خود پایان داد

با دیگران به اشتراک بگذارید


دومین رویداد حضوری از دومین دوره‌ی طرح توانا‌سازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف)، با حضور 90 مخترع از بیست و سه استان کشور، در پارک فناوری پردیس به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، عسکری سرپرست مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک، ضمن اشاره به اینکه آموزش‌های طرح تیکاف، بُعد تجاری‌سازی طرح‌ها و اختراعات را در بر می‌گیرد، گفت: در تیکاف علاوه بر بُعد فنی اختراعات و طرح‌ها، به آموزش مفاهیمی چون بازاریابی و فروش، امور مالی، مجوزها و سایر مباحثی می‌پردازیم که مخترعان در رابطه با آنها دانش کمتری دارند.

عسکری ضمن بیان اینکه یکی از ویژگی های این دوره ایجاد ماهیت درون‌زایی در مخترعان و صاحبان طرح­ها است، گفت: ایجاد درک این مسئله در مخترعان که تا چه اندازه آمادگی راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی دارند، یکی از اهداف مهم برگزاری تیکاف است.

وی خاطرنشان کرد: سالیان گذشته، شاهد صَرف هزینه‌های هنگفتی برای ورود مخترعان به فضای کسب و کار بودیم؛ این در حالی‌ست که اگر این افراد آموزش‌های کافی را دریافت می‌کردند، کاهش هزینه‌ها با مدیریت بیشتری قابل انجام بود و ما در تیکاف به دنبال چنین هدفی هستیم.

سرپرست مرکز توسعه کسب و کار فناوری با اشاره به اینکه این فرآیند نقطه‌ی آغازین ورود این افراد به کسب و کار است و به همین دلیل این طرح با عنوان «تیکاف» نامیده شده، گفت: حضور در این طرح به معنای جذب سرمایه و ورود قطعیِ این افراد به کسب و کار نیست، بلکه هدف نهایی ما آشنایی این افراد با مفاهیم کلی تجاری‌سازی‌ست که منجر به تصمیم‌گیری مناسب آنها در رابطه با طراحی مدل کسب و کار یا به عبارت دیگر انتخاب روش تولید ثروت از اختراع می­شود.

عسکری خاطر نشان کرد: ارتباط نیروهای پشتیبانِ این طرح با مخترعانِ حاضر در این دوره از طرح تیکاف، تا دو ماه آینده بصورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت.

همچنین وی با بیان اینکه هر دوره از این طرح با حضور قریب به صد نفر از مخترعان برگزار می‌شود، گفت: دوره‌ی آتی این رویداد نیز با حضور افرادِ صاحب طرحی که دغدغه تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده‌ی اقتصادی و اجتماعی دارند، برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، این دوره از طرح توانا‌سازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف)، از دی ماه سال گذشته در قالب برگزاری جلسات نسخه‌پیچی، برگزاری 2 رویداد حضوری و انجام پشتیبانی غیرحضوری در فواصل بین و حین برگزاری رویدادها برنامه‌ریزی گردید. اولین رویداد حضوری سه روزه در اسفند ماه سال 1397 برگزار شده و دومین رویداد نیز که روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرده بود،‌ روز جمعه 13 اردیبهشت، پایان یافت.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir