رویـدادهـا

دیدار دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) با حضرت آیت ا... نوری همدانی

دیدار دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) با حضرت آیت ا... نوری همدانی

با دیگران به اشتراک بگذارید

حضرت آیتا.. نوری همدانی یکشنبه 30 شهریورماه 93 در ديدار مديران دبيرخانه جایزه مصطفی (ص) گفتند: «با استفاده از چنین فعالیت‌هایی در راه علم و فناوری هرچقدر پیشرفت کرده و مسائل بنیادین را کسب کنید، بر عزت و عظمت اسلام و مسلمانان و ایران عزیز افزوده خواهد شد.»

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در دیدار مهندس مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) با این مرجع عالیقدر شیعه، آیت ا... نوری همدانی ضمن اشاره به اهمیت علم و فناوری گفتند: «سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد، بسیار جامع است و برخلاف کشورهای دیگر، دو بعد مادی و معنوی را تواما دارد.»

حضرت آیت ا... نوری همدانی با اشاره به اینکه شناخت استعدادهای درخشان و برجسته جهان اسلام بسیار با اهمیت است، گفتند: «انسان‌ها مانند معدنی هستند که باید کشف شوند و هدف باید این باشد که ظرفیت‌های جهان اسلام را به کل جهان نشان داد و این باعث پیشرفت کشورهای اسلامی است.»

ایشان افزودند: «اسلام بر اینکه مسلمانان عزت و عظمت و اقتدار داشته باشند تاکید زیادی دارد و در آیات متعدد، قرآن براینکه همیشه مسلمانان دارای عظمت باشند تاکید شده است و همچنین پشتوانههایی را ذکر میکند که با توجه به آن پشتوانهها مسلمانان عزت و عظمت خود را تامین کنند و تاکید دارد که مسلمانان بوسیله پشتوانههای علمی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی سعی کنند در تمامی ابعاد دارای امتیاز ویژه ای باشند و بتوانند در کل جهان با عزت و عظمت زندگی کنند.»

آیتا.. نوری همدانی همچنین به استناد به قرآن کریم ادامه دادند: «خداوند میفرمایند که اگر ایمان و علم را تواما داشته باشید، به درجات بالایی نائل خواهید شد.»

ایشان با ذکر مثالهایی از دانشمندان مسلمان ایرانی مشهور، بر لزوم شناخت استعدادهای درخشان تاکید کرد و آنرا از موارد مورد تاکید رهبر برشمردند.

آیتا.. نوری همدانی همچنین تحول علمی ایجاد شده و تلاش برای شناسایی دانشمندان مسلمان را نشان از آینده روشن در عرصه علم دانستند و ابراز امیدواری کردند که عظمت صدر اسلام بدین وسیله نشان داده شود.

آیتا.. نوری همدانی خطاب به دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) گفتند: «ایران قدرت علمی، سیاسی، اقتصادی و نظامی را بالا برده است و شما سعی کنید احتیاج خودتان را برطرف کنید و دارای اقتصاد غیروابسته شوید چراکه در صورت محتاج بودن به کسی، در دست او اسیر خواهید شد..»

مهندس مهدی صفاری‌نیا، رئيس پارك فناوري پرديس و دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) در دیدار با حضرت آیت ا... نوری همدانی نیز ضمن معرفی جایزه مصطفی و نحوه شکل‌گیری آن، گزارشی از آخرین وضعیت این جایزه علمی و فناوری ارائه کردند و گفتند: «جایزه مصطفی (ص) یک جریان علمی فناوری در سطح کشورهای اسلامی ایجاد کرده و دهها دانشمند از کشورهای مختلف نامزد شدهاند و بسیاری از پژوهشکدهها و مراکز علمی جهان اسلام علاقمندی خود را اعلام کردهاند.»

گفتنی است جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده، نام‌گذاری شده است.

این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. هدف از اعطای جایزه مصطفی ترویج و تشویق علم‌آموزی و پژوهش در جوامع اسلامی است. این جایزه پیشگام توسعه روابط منطقه‌ای نهادهای علمی و فناوری در کشورهای اسلامی است و با تقویت ارتباط علمی میان دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام به رشد و تعالی علمی در کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.

برگزیدگان جایزه مصطفی در چهار رشته مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه ویژه دریافت می‌کنند که مبلغ آن از محل موقوفات جایزه تأمین می‌شود.



ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir