رویـدادهـا

ساخت قطار برقی تهران ــ پردیس کلنگ خورد

ساخت قطار برقی تهران ــ پردیس کلنگ خورد

با دیگران به اشتراک بگذارید


طی مراسمی عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌ها و قطار برقی تهران ــ پردیس به ارزش تقریبی 1400 میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، عملیات اجرایی احداث قطار برقی تهران پردیس به طول ۲۵ کیلومتر با حضوروزیر راه و شهرسازی دیروز چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال جاری در محل فاز 11 شهر پردیس آغاز شد.

در این مراسم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حبیب‌الله طاهر خانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و تنی چند از مقامات محلی پردیس که تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت عمران جدید پردیس و قرارداد سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و همچنین شرکت راه‌سازی و عمران ایران به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های پردیس، مطالعات فاز دو قطار برقی تهران پردیس، محوطه‌سازی اراضی، آماده‌سازی، تکمیل مسیرهای دسترسی و تکمیل شبکه توزیع آب و تصفیه‌خانه فاضلاب به امضا رسید.

در فاز نخست این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید، قطار برقی تهران- پردیس احداث و به متروی تهران متصل می‌شود.

همچنین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بر اساس این تفاهم‌نامه زیرساخت‌های شهر جدید پردیس شامل آماده‌سازی اراضی توریستی فاز ۸، اراضی فازهای ۵ و ۹، ساخت مسجد، شبکه آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت‌های عمرانی این شهر جدید را اجرا خواهد کرد.

حبیب‌الله طاهر خانی در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر درشهر جدید پردیس ساکن هستند. با توجه به این‌که بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی برای پردیس تعریف‌شده پیش‌بینی می‌شود در آینده جمعیت پردیس به ۴۰۰ هزار نفر برسد که طبیعتاً نیازمند توسعه زیرساخت‌های کلان در این شهر هستند. وی اظهار کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ متروی پردیس صاحب بودجه مجزا شده و در نظر داریم این پروژه را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار کنیم.

همچنین محمدرضا عارف در جریان این مراسم گفت: مجلس دهم اولویتی به شهرهای اقماری اطراف تهران داد، نزدیکی این شهرها به تهران یک فرصت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران از حل مشکلات زیرساختی در مسکن مهر و شهر پردیس خبر داد و گفت: مترو که مطالبه مردم پردیس و اسلامشهر است امروز کلنگ می‌خورد و امیدواریم شاهد اجرای پروژه در زمان‌بندی مشخص باشیم.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir