رویـدادهـا

سرمایه‌ها را به سمت بازاریابی و ترویج استفاده از محصولات دانش بنیان داخلی سوق دهیم

سرمایه‌ها را به سمت بازاریابی و ترویج استفاده از محصولات دانش بنیان داخلی سوق دهیم

با دیگران به اشتراک بگذارید


به همت پارک فناوری پردیس و با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور " نمایشگاه دستاوردهای پارک فناوری پردیس" در محل این سازمان از 20 تا 24 آذر ماه دایر گردید.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دكتر محمدرضا واعظ مهدوي معاون توسعه امور علمي و فرهنگي از غرفه "معرفی مراکز تابعه و برنامه‌های ملی و منطقه‌ای پارک" و غرفه 9 شرکت زیر مجموعه آنکه در این نمایشگاه حضور یافته بود، بازدید به عمل آورد.

محمدرضا واعظ مهدوي در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: مهمترین دغدغه ما در این بخش فرهنگ سازی اشاعه انديشه علمي در كشور است. جامعه علمی و پژوهشی ما اگر در رأس قرار بگیرد همه به سوی پیشرفت حرکت خواهیم کرد. هدف از برگزاري اينگونه نمايشگاه‌ها آن است كه اهميت كار اقتصادی مبتنی بر دانش در ساختار كلان تصميم‌گيري، روشن و پررنگ شود. به اين ترتيب وقتي رأس علمي كشور ارزش پژوهش و تحقيق را بداند، در تمام عرصه‌ها اين نگرش گسترش پيدا مي‌كند.

وی تصریح کرد: معرفی امکانات، ظرفیت‌ها و چرخه مدیریتی پارک فناوری پردیس که در جریان نمایشگاه با آن آشنا شدیم بسیار ارزنده بود. مجموعه فعالیت‌هایی که در این پارک انجام می‌شود نشان می‌دهد یک نگرش جامع و هماهنگ بین سازمان و این مجموعه وجود دارد.

معاون توسعه امور علمي و فرهنگي سازمان برنامه و بودجه كشور اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه رسالت مهمی در همگاني كردن علم و پژوهش در کشور به عهده دارد از این رو پیش از این هم 7 نمایشگاه مشابه در زمینه دانش و فناوری در این سازمان برگزار شده است تا هرچه بیشتر به سمت توسعه بخش دانشی کشور سوق پیدا کنیم.

وی در خصوص بازخورد و نتیجه این نمایشگاه‌ها افزود: ما سازوکارهای متعدد حمایتی را برای بخش پژوهش در نظر گرفته‌ایم، اما مساله اصلی که امروز شاهد آن هستیم این است که این سازوکارها در بسیاری مواقع ضعف داشته که وضعیت تولیدات و فروش دانش محور در کشور نامناسب است. در اغلب بازدیدها با گلایه تولیدکنندگان از عدم حمایت مشتری مواجه می‌شویم ، یعنی به نوعی علی رغم تولیدات مناسب دانش محور در کشور ضعف اصلی در بخش فروش و بازاریابی است که این نشان می‌دهد حمایت‌های ما کارایی لازم را نداشته است پس قبل از هرکاری باید بررسی کنیم که مشکل از کجاست و این شرکت‌ها به چه نوع حمایتی نیاز دارند.

واعظ مهدوي در آخر از نقش حمایت‌های معنوی و سازوکارهای اصولی در این راستا گفت: دولت سرمایه گذاری‌های زیادی به منظور حمایت از بخش دانشی کشور انجام داده ، بودجه کافی هم هر ساله برای این بخش در نظر گرفته می‌شود اما به نظر این سرمایه‌ها در جای مناسب و درست خرج نشده از این رو باید سازوکار خود را تغییر داده و سرمایه‌ها را به سمت تغییر نگرش جامعه، تبلیغات محصولات دانش‌بنیان، بازاریابی مناسب و و تشويق دستگاه‌هاي اجرايي به استفاده از نتايج دستاوردهاي پژوهشي كشور سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir