رویـدادهـا

شبکه نوآوری تهران افتتاح شد

شبکه نوآوری تهران افتتاح شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

"شبکه نوآوری تهران" با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مدیران پارک فناوری پردیس در محل معاونت علمی و فناوری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس این سامانه که با نام "تی نت" رونمایی شده با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایت های قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه میکند و بستر مناسبی برای توسعه زیست بوم فناوری و ظرفیت سازی برای توسعه دانش و هم افزایی زنجیره ایده تا بازار را فراهم می کند.

در آیین رونمایی این شبکه دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مهندس مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس به معرفی این شبکه و کارکردها و مزایای آن پرداختند.

صفاری نیا در خصوص راهبردی بودن این شبکه گفت: با وجود 3 هزار شرکت دانش بنیان و واحدهای صنعتی و مراکز رشد، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها نیاز به چنین بستری به خوبی حس میشد، از این رو این سامانه با تاکید بر فعالیت های نرم افزاری و هم افزایی شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی راه اندازی شد.

وی در خصوص اهداف راه اندازی این شبکه گفت: هدف اصلی از تاسیس این شبکه ارائه امکاناتی برای ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری است که با سه محور اساسی شامل ارائه اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان، مجتمع‌های فناوری و سایر بازیگران فناوری زیست‌بوم خدمات خود را ارائه می کند.

صفاری نیا در ادامه ضمن معرفی مزیت های عضویت در این شبکه گفت: پارک‌های علم و فناوری عضو این شبکه از معافیت مالیاتی و پرداخت عوارض برخوردار می‌شوند، ضمن آنکه ضریب فنی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری برای حضور در مناقصات بالاتر در نظر گرفته می شود و بدون تشریفات قانونی می توانند در مناقصات شرکت کنند.

رئیس پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به امکانات موجود در این سامانه برای شرکت های دانش بنیان به نقش مجتمع های بزرگ اشاره کرد و گفت: مجتمع‌هایی که بتوانند 10 شرکت فناور را در خود جای دهند، می‌توانند عضو این شبکه شوند و از مزایای این شبکه برخوردار شوند.

وی در خصوص وضعیت کنونی این شبکه برای ارائه خدمات به شرکت ها گفت :در حال حاضر نقشه جایابی شرکت ها مشخص شده و هر شرکت دانش بنیان یک صفحه کامل برای ثبت محصولات، خدمات و همکاران خود، در اختیار دارد و امکان تبادل‌نظر میان فعالان حوزه علم و فناوری موجود است.

صفاری نیا تصریح کرد: حدود هزار شرکت دانش بنیان و 108 مجموعه دانشگاهی و پژوهشی اطلاعاتشان وارد شده است که البته این به معنی عضویت آن ها نیست و برای عضویت و بهره برداری از خدمات شبکه شرکت ها باید به عضویت شبکه درآیند، اما در حال حاضر امکانات موجود برای مجموعه های فناور تهران و حومه است و تلاش می کنیم تا با توسعه این سامانه امکانات و خدمات لازم در اختیار سایر شهرها هم قرار بگیرد.



ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir