رویـدادهـا

طراحی پکيج هاي سخت افزاري و نرم افزاري در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات

طراحی پکيج هاي سخت افزاري و نرم افزاري در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات

با دیگران به اشتراک بگذارید

يکي از واحدهاي فناوري مرکز رشد فناوری نخبگان، مستقر در پارک فناوري پرديس، با تمرکز و فعاليت چهار ساله در حوزه IPTV موفق به ساخت انواع سرورهاي صنعتيIive IPTVگرديد.

حسن ميرزايي، مدیر شركت فاواپردازان کارا (فاواپک) از اعضاي مرکز رشد نخبگان پارک فناوري پرديس گفت: تمامي سيستم­هاي توليد شده توسط اين شرکت کاملا صنعتي و مبتني بر تراشه­ هايDSP و تراشه­ هاي منطقي، طراحي و ساخته شده ­اند و همه مراحل طراحي و ساخت سخت افزاري و نرم افزاري سيستم­هاي فوق توسط محققان اين شرکت درطول 4 سال گذشته صورت گرفته است.

اين محقق گفت: پشتيباني از انواع سرويس‌هايT–DVB و S–DVB و همچنين پياده‌سازي بخش‌هاي مورد نياز از عملکردهاي روترها و سوئيچ­هايmulti-cast در بخش‌هاي مختلف، مشتریان شرکت را قادر می سازد با ارائه سيستم‌هاي مقرون به صرفه و راه کاري کامل در اين حوزه عملا بکارگيري اين سرويس‌ها را حتي در مجتمع ­هاي مسکوني کوچک و بدون نياز به اپراتور متخصص، استفاده نمایند.

ميرزايي تصريح کرد: راهکارهاي ارائه شده توسط اين شرکت که اخيرا توسعه يافته‌اند، با پشتيباني از پروتکل HTTP دربخش ترافيک داده­ ها، علاوه بر پروتکل‌ها و استانداردهايي که به صورت سنتي درحوزه IPTV استفاده مي‌شده (UDP)، اين امکان را فراهم کرده که مشترکين مبتني بر WIFI، مانند: تبلت‌ها، گوشي‌هاي هوشمند تلفن همراه، تب لت و ...نيز در کنار مشترکين مبتني بر فيبر نوري و يا بسترهاي سيمي، بتوانند سرويس­هاي مختلف تلويزيوني باکيفيت بالا (HD) را دريافت نمايند.

مدیر شركت فاواپردازان کارا افزود؛ سرويس IPTVLIVE   نوعي دسترسي به کانال‌هاي زنده تلويزيوني مبتني بر شبکه هايIP بوده و درواقع فراهم آورندگان اين سرويس، دسترسي مشترکين شبکه هايIP به کانالهاي مختلف زنده تلويزيوني و راديويي را مبتني بر بسترهاي منعطف شبکه IP وبا کيفيت بالا(HD) امکانپذير مي‌نمايند. به بیان ديگر با استفاده از تجهیزات توسعه داده شده توسط این شرکت افراد می‌توانند با هزینه بسیار اندک و با استفاده از تلفن همراه، تبلت، لب تاب و یا تلویزیون‌های هوشمند تعداد زیادی تصاویر زنده تلویزیونی را باکیفیت بالا دریافت و تماشا نمایند.

وي ياد آور شد در استفاده از سیستم‌های مشابه همچون گیرنده های دیجیتال بازای هر کاربر، ست کامل تجهیزات مورد نیاز است، بنابراین با تجهیزات محدود، تعداد کاربران محدود خواهند بود و همه کاربران باید همزمان یک کانال را تماشا کنند در حالیکه در سرویس دهی در حالت IPTV تعداد کاربران زیاد و امکان انتخاب کانال‌های مختلف وجود دارد.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir