رویـدادهـا

عضویت بانک توسعه اسلامی در هیئت موسس صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)

عضویت بانک توسعه اسلامی در هیئت موسس صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)

با دیگران به اشتراک بگذارید

اولین مجمع عمومی سالیانه صندوق سرمایه­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) برگزار شد و ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله صندوق به اعضای مجمع، عضویت بانک توسعه اسلامی در هیئت موسس این صندوق به تصویب رسید.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، اولین مجمع عمومی صندوق سرمایه­­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)، با حضور حجت الاسلام جواد اژه‌ای؛ نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا، حسن ظهور؛ رئیس مرکز مطالعات علم و فناوری فرهنگستان علوم، مهدی صفاری‌نیا؛ دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) و سایر اعضای این مجمع در عصر روز دوشنبه نهم اسفندماه ۹۵ در محل دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) برگزار شد.

صفاری نیا، دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص)، ضمن مرور فعالیت های صورت گرفته توسط این دبیرخانه در معرفی جایزه و ایجاد بستری برای تبادل تجربیات دانشمندان جهان اسلام، به نقش مهم و اساسی صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) اشاره و خاطرنشان کرد که برای تداوم این کارها نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این صندوق هستیم.

سعید شمسی­ نژاد عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت که یکی از اعضای حقوقی صندوق نیز می‌باشد، گفت: سیاست‌ها و برنامه­­ریزی­های صورت گرفته در این بانک به گونه‌ای است تا در سال آینده بتوانیم مبلغ قابل توجهی را به دارایی‌های صندوق سرمایه­­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) اضافه کنیم.

این گزارش حاکیست: اعضای حقوقی صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) در این مجمع، تخصیص مبالغی را به صورت هبه به این صندوق اعلام کردند. روح‌الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین نیز از ارائه تسهیلاتی با تخفیف ۲۵ درصدی در اعطای ضمانت‌نامه به تمامی شرکت‌های دانش­بنیانی که عضو جامعه خادم المصطفی(ص) هستند خبر داد.

همچنین در این جلسه گزارشی از عملکرد یک ساله صندوق برای حاضرین قرائت شد که در این گزارش اشاره شد که درآمدهای صندوق جایزه در راستای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام برای تامین بخشی از جوایز نقدی برگزیدگان نخستین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) و برگزاری برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی(STEP) تخصیص داده شده است.

عضویت بانک توسعه اسلامی در هیئت موسس صندوق، تصویب گزارش سالیانه حسابرسی شده صندوق و تعیین شرکت ارقام نگر آریا به عنوان حسابرس صندوق نیز از مصوبات این مجمع بوده است.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir