رویـدادهـا

فرهنگ سرمایه‌گذاری در حوزه بازار دارایی فکری نهادینه شده است

فرهنگ سرمایه‌گذاری در حوزه بازار دارایی فکری نهادینه شده است

با دیگران به اشتراک بگذارید

با تلاش های انجام شده در حوزه فناوری و دارایی های فکری ، فرهنگ سرمایه‌گذاری برای طرح‌های دانش بنیان بر نهادهای مالی کشور نهادینه شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در نشست با مخترعان بازار دارایی فکری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 7 یا 8 بانک در حوزه دارایی های فکری سرمایه گذاری را شروع کرده اند و فرهنگ سرمایه گذاری در این حوزه رشد چشمگیری داشته است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای حضور تعداد بیشتری از شرکت های دانش بنیان در تابلو بورس گفت : امیدواریم در تعاملات آینده با فرابورس تعداد بیشتری از شرکت های دانش بنیان در تابلوی بورس حضور داشته باشند و فضای سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان پررنگ شود.

وی به نگاه معاونت علمی برای رشد حوزه ایده ها و طرح های دانش بنیان اشاره کرد و گفت : با توجه به این نگاه ما در ابتدای راه میدانستیم که با موانع و مشکلاتی همراه خواهیم بود و مراحل اولیه کار با کندی پیش می رود اما با گذشت یکی دو سال و انجام فعالیت های خوب و مناسب تعداد زیادی طرح و ایده ارائه شد و استقبال از این ایده ها بسیار خوب بود.

دلیری به برگزاری فستیوال های مختلف در حوزه بازار دارایی های فکری اشاره کرد و گفت : با برگزاری این فستیوال ها تعامل بین صاحبان ایده و مخترعان با سرمایه گذاران بیشتر شد و تعداد زیادی از طرح ها ارتباط با صنعت برقرار و منجر به قرارداد شد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی درادامه افزود: اما در فعالیت های بلند مدت همه ایده ها و طرح ها باید جذابیت های بیشتری داشته باشند تا نسبت به طرح های سنتی متمایز شوند در همین راستا تفاهم نامه ای با فرابورس داشتیم تا صندوق سرمایه گذاری جسورانه ایجاد شده و در حوزه طرح های دانش بنیان سرمایه گذاری کند.

دلیری یادآور شد: در حال حاضر هشت یا 9 صندوق ایجاد و سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده ودر حدود 600 میلیارد تومن سرمایه در این حوزه تزریق می شود .

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir