رویـدادهـا

فن بازار ملی ایران ششمين فستيوال بازار دارايي فكری را برگزار می کند

فن بازار ملی ایران ششمين فستيوال بازار دارايي فكری را برگزار می کند

با دیگران به اشتراک بگذارید


برگزاری فستیوال ها و معرفی ایده های نوآورانه می تواند کمک زیادی به توسعه بخش های مختلف صنعت و برقراری ارتباط بین سرمایه گذاران، صنعت گران و ایده پردازان کند، از این رو برگزاری فستیوال های تخصصی در صنایع مختلف یکی از مهمترین رویدادهای فن بازار ملی ایران است که هر ساله در 4دوره برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مرکز فن بازار ملی ایران در آخرین فستیوال سال 95 با همکاری شرکت فرابورس ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولی برگزاری ششمین فستیوال بازار دارایی فکری، در زمینه نوآوری های صنعت پلاستیک و پلیمر شامل(لاستیک، رنگ و رزین ، پلاستیک­ها و نوآوری های پلیمری وابسته به این صنایع) شده است.

مهندس اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملي ايران در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری این فستیوال چیست گفت: این فستیوال تخصصی، به منظور ارائه و تجاری سازی نوآوری های پایین دستی پتروشیمی با حضور سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صنعتگران مرتبط در اواخر بهمن ماه برگزار می شود.

وی در خصوص جذب ایده ها در این فستیوال گفت: فراخوان این فستیوال در نیمه آذر منتشر شد و در مرحله دوم تا دهم دی ماه مخترعین می توانند ایده ها و طرح های خود را برای حضور در این فستیوال ارسال کنند. وی عنوان کرد: با همکاری باانجمن صنایع پتروشیمی، دبیرخانه نمایشگاه ایران پلاست، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها اطلاع رسانی کافی به مخترعین این حوزه صنعتی انجام شده و از طرفی در این دوره با حمایت اداره کل ثبت اختراعات، لیستی از مخترعین در این حوزه دریافت و بصورت هدفمند اطلاع رسانی شده که موجب افزایش تعدد طرح ها خواهد شد.

رییس مرکز فن بازار ملي با اشاره به تاثیرگذاری فستیوال ها در جذب ایده ها گفت: 5 فستیوالی که در کارنامه فن بازار است نشان داده که مسیر انتخاب شده برای رساندن ایده پرداز به سرمایه گذار مناسب بوده و در این فستیوال ها قراردادهای خوبی با حمایت فن بازار بین این دو گروه تاثیرگذار جامعه برقرار شده است. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ارائه تسهیلات خريد یا سرمايه گذاري در نوآوی ها برای سرمايه گذاران و صنعتگران تا سقف 80درصد و همچنین ارائه تسهيلات تكميل مستندات نوآوری ها براي ارائه به سرمايه گذارانباعث رونق هرچه بیشتر این رویدادها شده است.

وی در خصوص تعداد طرح های ارسالی و طرح هایی که قرار است ارائه شوند افزود: در هر دوره ما نزدیک به 100طرح دریافت می کنیم که در بررسی اولیه 50 طرح برگزیده شده و در دور دوم بررسی ها در کمیته فنی با حضور کارشناسان و متخصصان حدودا 15 الی 20 طرح باقی می مانند که در نهایت 8 طرح در روز فستیوال به صورت شفاهی ارائه شده و بقیه در کتابچه فستیوال به صنعتگران و سرمایه گذاران معرفی می شوند.

علاقه مندان به شرکت در این فستیوال می توانند طرح های خود را به آدرس festival@techmart.ir ایمیل کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایتwww.techfestival.ir که اخبار و اطلاعات مربوط به فستیوال ها منتشر می شود مراجعه کنند
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir