رویـدادهـا

فناوريِ های موجود در پارك پرديس خارج از تصور ما بود

فناوريِ های موجود در پارك پرديس خارج از تصور ما بود

با دیگران به اشتراک بگذارید

رييس انجمن مخترعان جنوب عراق در بازديد از پارك فناوري پرديس گفت: پیشرفت‌هاي اين پارك با فناوري كشورهاي توسعه يافته برابري مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي پارك فناوري پرديس، عدنان هاشم، رييس انجمن مخترعان جنوب عراق روز دوشنبه 20 خرداد از پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

وی ضمن تبريك به مسئولان پارك به دليل پيشرفت و نوآوري موجود در آن اظهار داشت: فناوري موجود در پارك پرديس خارج از تصور ما بود و اگر اين پيشرفت و فناوري بالاتر از كشورهاي غربي و توسعه يافته نباشد، با پيشرفت‌هاي آنها برابري مي‌كند.

هاشم در ادامه افزود: اين موضوع موجب خوشحالي ماست و اميدواريم كه شروعي براي همكاري ميان کشورهای ايران و عراق باشد.

در این دیدار، عدنان هاشم و هيات همراه وي، پيشنهادهايي را براي افزايش همكاري ميان ايران و عراق مطرح كردند. امكان سنجي براي صادرات محصولات پارك فناوري پرديس به عراق و آشنايي نخبگان، صاحبان ايده و شركت‌هاي عراقي با پارک فناوری پردیس جهت فعاليت در فضاي پارك از جمله اين پيشنهادات بود.

همچنين رييس انجمن مخترعان جنوب عراق در اين ديدار براي راه‌اندازي دفتر نمايندگي پارك فناوري پرديس در يكي از شهرهاي عراق اعلام آمادگي كرد و از مسئولان پارك درخواست كرد شرايطي را فرآهم آورند تا نبخگان عراقی بتوانند در پارك آموزش‌هاي لازم را ببينند.

میلاد صدرخانلو، مدیر مرکز توسعه تجارت فناوری پارك فناوری پرديس هم در اين ديدار ضمن استقبال از پيشنهاد‌ات هيات عراقي با بيان اينكه با امضاي تفاهمنامه‌اي، مي‌توان فضاي مشتركي در پارك فناوري پرديس براي همكاري ميان ايران و عراق ايجاد كرد، افزود: با ايجاد اين فضاي مشترك مي‌توانيم شرايط را براي حضور شركت‌هاي عراقي در پارك فراهم كنيم.

وي همچين با تاكيد بر اينكه لازم است نمايندگاني از پارك فناوری پردیس براي امكان‌سنجي در زمينه همكارهاي بيشتر با عراق به اين كشور سفر كنند، بيان كرد: با تبادل فناوري مي‌توانيم شرايط را براي توليد محصولات شركت‌هاي عراقي در پارك فناوري پرديس تسهيل كنيم و از طرف ديگر، شركت‌هاي عراقي هم مي‌توانند شرايطي را فراهم كنند كه محصولات پارك فناوري به عراق صادر شود و به فروش برسد.

گفتني است، در همين راستا مقرر شد تا دعوتنامه‌اي از پارك فناوري پرديس به انجمن مخترعان جنوب عراق ارسال شود.

در حاشيه اين بازديد‌ها، هيات عراقي جلسه‌اي را با دو بروكر از شبكه فن بازار ملي ايران برگزار كرد و در اين جلسه پيشنهاد شد كه «شرك فن زي» و شركت «فن بازار بين‌الملل ايرانيان» زيرساخت‌هايی را براي شبكه فناوري عراق ايجاد كند.


ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir