رویـدادهـا

در گفتگو با مسئول برگزاری اولین دوره لیگ فوتسال فناوران عنوان شد:

لیگ فوتسال فناوران یک رویداد موفق ورزشی در قطب فناوری کشور بود

لیگ فوتسال فناوران یک رویداد موفق ورزشی در قطب فناوری کشور بود

با دیگران به اشتراک بگذارید

اولین دوره مسابقات لیگ فوتسال فناوران آبان و آذر امسال در پارک فناوری پردیس و در سطح استان تهران برگزار شد. گفتگویی با مسئول برگزاری این مسابقات در خصوص جزئیات و روند ادامه یافتن دوره‌های بعدی لیگ داشتیم که می‌خوانید.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، سعید فدایی مسئول برگزاری اولین دوره لیگ فوتسال فناوران در خصوص ابتکار برگزاری لیگ فناوران گفت: ما در زیست‌بوم فناوری کشور با نسل جوانی روبرو هستیم که پر از انرژی نهفته در بروز استعدادهای مختلف هستند. به همین دلیل از ابتدای تأسیس پارک برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و هنری در کنار رویدادهای علمی و فناورانه در جهت ایجاد انگیزه و افزایش کارایی کارمندان این مجموعه، طراحی و اجرا شده است.
وی ادامه داد: با توجه به برگزاری ده‌ها رویداد ورزشی موفق و تجربه خوبی که در برگزاری مسابقه‌ای چون پارک تلنت به دست آوردیم، ابتکار یک مسابقه ورزشی نیز در دستور کار قرار گرفت. این ابتکار با اندیشه گسترش جغرافیاییِ شرکت‌کنندگان آن به خارج از مرزهای پارک فناوری پردیس و با اهدافی چون آشنایی بازیگران زیست‌بوم فناوری و هم‌افزایی ایشان با یکدیگر در قالب یک مسابقه فوتسال، طرح‌ریزی شد.
مسئول برگزاری مسابقات لیگ فوتسال فناوران به مراحل اجرایی این رویداد ورزشی اشاره داشت و افزود: با تلفیقی از نمای برج فناوری پارک در ارتباط با نمادهای فناوری و ورزشی، هویت بصری لیگ فناوران و نشان مسابقات طراحی شد. در ادامه نیز با نگارش آئین‌نامه و طراحی زمان‌بندی بازی‌ها، مهلت ۲۵ روزه‌ای برای متقاضیان حضور در این رویداد در نظر گرفتیم. همچنین در این بازه زمانی مقدمات برگزاری مسابقات در سالن چندمنظوره ورزشی پارک نیز فراهم گشت.
فدایی یادآور شد: شرکت‌های عضو پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپی، کارخانه‌های نوآوری و مراکز شتابدهی استان تهران امکان حضور در مسابقات را داشتند که پس از بررسی ۳۵ درخواست، ۲۸ تیم حائز شرایط حضور در اولین رویداد ورزشی فناوران شدند؛ این در حالی بود که با توجه به تعدد درخواست ها برای حضور در لیگ، مجبور شدیم 4 تیم را بالاتر از سقف تعیین‌شده پذیرش کنیم.
وی همچنین به روز قرعه‌کشی مسابقات اشاره کرد و گفت: این برنامه با دقت نظر زیادی برنامه‌ریزی شد. جدول زمان‌بندی برگزاری مسابقات نیز هم‌زمان با مراحل قرعه‌کشی انجام و تمام تیم‌ها در روز ۲۴ آبان‌ماه با حضور در سالن همایش‌های پارک فناوری پردیس، حریفان خود را شناختند.
فدایی افزود: این مسابقات با هماهنگی‌های متنوعی از قبیل نگارش قوانین، اخذ مجوز‌های لازم برگزاری، بیمه مسابقات، اقدامات گرافیکی، تبلیغات محیطی و فضای مجازی، انتخاب تیم داوری، انتخاب تیم پزشکی، تعیین هیئت اجرایی و انضباطی، هماهنگی تیم مالتی مدیا و پخش زنده، انتخاب تیم صدا، ایجاد صفحه مخصوص اطلاع‌رسانی در سایت و شبکه‌های اجتماعی و بررسی اسناد تیم‌ها انجام شد تا در نهایت با برگزاری ۵۸ مسابقه مقام آوران خود را شناخت.
مسئول برگزاری لیگ فناوران در پاسخ به این پرسش که سطح مسابقات اولین دوره را چگونه دیدید، اظهار داشت: بعد کیفی بازی‌ها به دو بخش تقسیم می‌شد؛ یک بخش مربوط به تیم اجرایی بود که تمام تلاششان را برای اجرای صحیح برنامه‌‌های تعریف‌شده بکار بست و در طول مسیر با دریافت نظر مخاطبان نسبت به افزایش کیفیت خدمات اقدام کرد. بخش دیگر معطوف به آمادگی تیم‌ها و کیفیت بازی آن‌ها بود که از ابتدای برگزاری روزبه‌روز این کیفیت افزایش یافت و در نهایت چهار تیمی که برنامه منسجم‌تری داشتند به مرحله پایانی رسیدند.
فدایی تصریح کرد: اغلب این تیم‌ها یک ماه قبل از مسابقات آماده شده بودند و فرصتی برای تمرین با یکدیگر نداشتند، اما قطعاً برای سال آینده با برنامه‌ریزی قوی‌تری حاضر خواهند بود.
وی در ادامه گفتگو ابراز داشت: در برگزاری این رویداد، سعی مضاعفی شد تا با الهام گرفتن از مسابقات ورزشی بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌ واحدهای ستادی من‌جمله دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس، سطح بالایی از استانداردهای برگزاری یک رویداد ورزشی را به نمایش بگذاریم و پس از مشاهده نظرسنجی‌ها و دریافت رضایتمندی قابل‌توجهی که از بررسی نظرات شرکت‌کنندگان داشتیم، فکر می‌کنم به سطح مطلوب از اهدافمان رسیدیم. این موضوع وظیفه ما را برای برنامه‌های آتی سنگین‌تر خواهد کرد.
فدایی از نکات قابل‌توجه در برگزاری این رویداد ورزشی را ایجاد شادابی بازیکنان، حس همکاری مضاعف، آشنایی و ایجاد حس رفاقت بین ورزشکاران از شرکت‌های مختلف در سطح استان و ایجاد انگیزه مضاعف برای شروع تمرینات ورزشی دانست و گفت: این مسابقات حتی برای تماشاچیان خانم و آقا که به تماشای بازی نشستند و همچنین مدیران شرکت‌های حاضر در این مسابقات تأثیرات مطلوبی داشت.
وی همچنین اظهار داشت: از نکات خوب دیگری که می‌توان از آن یادکرد، همکاری بی‌نظیر تیم‌ها در نظم تیمی، وقت‌شناسی و انضباط رفتاری بود که شالوده‌ای بر اساس روحیه فناوری و کار گروهی داشت. به‌عنوان‌مثال؛ وظیفه نظافت رختکن و تحویل منطقه حضور بازیکنان به تیم بعدی، بر عهده خود بازیکنان و سرپرستان گذاشته شده بود و این تمرینی برای برانگیختن حس وظیفه‌شناسی و کار گروهی بود.
فدایی در مورد برگزاري مراسم اختتامیه گفت: واقعاً برای تک‌تک لحظه‌های اختتامیه برنامه‌ریزی کرده بودیم، این مراسم باید طوری طراحی می‌شد که شأن یک مجموعه وزین را در کنار حرمت قابل‌توجهش به بازیگران زیست‌بوم فناوری، حفظ می‌کرد. ازاین‌رو مراسم‌های اهدای جوایز جهانی و آسیایی مورد بازبینی قرار گرفت و با تلفیقی از تجارب گذشته، سناریویی نگارش شد، جلسه‌ای با سرپرستان برای هماهنگی مراسم منعقد شد و پس از برگزاری یک مانور در روز قبل از اجرا، تشریفات کار طبق برنامه زمان‌بندی‌شده و صحیح اجرا گردید.
وی همچنین درباره برنامه‌های پیش‌رو پارک و ادامه این مسابقات گفت: برگزاری مسابقات و رویدادهایی چون بدمینتون، تنیس‌روی‌میز، فوتبال دستی و دارت ویژه بانوان و آقایان و همچنین برنامه خانوادگی کوهگشت به‌عنوان برنامه‌های آینده پارک در حوزه ورزشی برنامه‌ریزی‌شده است که جزو اقدامات پیش‌رو خواهد بود.
مسئول برگزاری لیگ فوتسال فناوران اظهار داشت: درباره آینده مسابقات لیگ فناوران هم باید گفت، این رویداد ورزشی قطعاً از سال آینده با برنامه‌های منسجم‌تری، در کنار برگزاری احتمالی مسابقات والیبال در دستور کار خواهد بود و حتی ایده‌های خوبی برای برگزاری این مسابقات در سطح کشور داریم.
وی در پایان از همکاری عوامل اجرایی مسابقات، به‌ویژه حمایت‌های بی‌دریغ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک و همکاران در روابط عمومی، واحدهای مختلف ستادی پارک و همچنین حمایت‌های مالی شرکت‌های بزرگی چون آریا طب فیروز و فناپ در اجرای کم نقص این مسابقات تشکر کرد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir