رویـدادهـا

مکمل‌های دارویی برای پیشگیری از بیماری

مکمل‌های دارویی برای پیشگیری از بیماری

با دیگران به اشتراک بگذارید

تحقیقات درباره پروبیوتیک‌ها از موضوعات روز در حوزه سلامت است. این داروهای مکمل هنوز به استاندارد واحدی در دنیا نرسیده‌اند. در کشورهای اروپایی به دید دارو به این محصولات نگاه می‌شود، اما در قاره آمریکا آنها را مکمل‌های رژیمی در نظر می‌گیرند. در مجموع پروبیوتیک‌ها از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند و برخلاف آنتی‌بیوتیک‌ها که حیاتی را از بین می‌برند، پروبیوتیک‌ها حیاتبخش هستند.

محمد فتاح، مدیر کارخانه شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر عضو پارک فناوری پردیس درباره پروبیوتیک‌های تولید شده در ایران به عنوان محصولی دانش‌بنیان به جام‌جم می‌گوید: در دنیا به دلیل مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها بدن افراد به آنها مقاوم شده است. پروبیوتیک‌ها جایگزینی برای آنتی‌بیوتیک‌ها هستند و البته جنبه پیشگیری دارند. پروبیوتیک‌ها به شکل‌گیری و تنظیم فلور باکتریایی روده کمک می‌کنند و اگر از ابتدا مصرف شوند، شکل مناسبی می‌گیرند. این نوع محصولات از بدو تولد مورد نیاز انسان است. پروبیوتیک‌ها در مناطقی که آلودگی زیاد دارند مثل مناطق جنوب کشور که آلودگی‌های محیطی وجود دارد، اثر مثبت خودشان را بیشتر نشان می‌دهند و برای بهبود سیستم گوارش کاربرد دارند.

ما به فناوری ساخت پروبیوتیک‌ها با روش مختص به خودمان دست پیدا کردیم. دستگاه‌های تولید و کشت محیط باکتری داخل کشور ساخته شده است. ما این محصول را بومی‌سازی کردیم و در این موقعیت جغرافیایی و شرایط زیستی اثرگذاری بیشتری دارند. پروبیوتیک‌ها محصولات بیوتکنولوژیک هستند و معمولا هزینه‌های بالایی دارند، اما قیمت‌های ما یک سوم محصولات خارجی است و به همین دلیل محصولات خارجی دیگر توانایی رقابت در بازار داخلی را ندارند.

فتاح درباره قرار گرفتن پروبیوتیک‌ها در طرح سلامت بعضی بیمارستان‌ها می‌افزاید: پزشکان بعد از چهار سال کار تحقیقاتی به محصول اعتماد کردند. ابتدا از طرف کمیته‌های فنی پزشکان در بیمارستان‌های آموزشی تقاضا داشتیم و بیمارستان‌ها تقاضای رفتن این محصول را در طرح سلامت دادند. اکنون استفاده از این محصول در طرح سلامت بعضی بیمارستان‌ها آغاز شده و محصولات با هزینه خیلی کمتر در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

ایران فارما، دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، از 24 تا 26 شهریور در مصلای بزرگ تهران برگزار شد

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir