رویـدادهـا

نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در حوزه‌ی پیشرانه‌های دریایی برگزار شد

نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در حوزه‌ی پیشرانه‌های دریایی برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید


پارک فناوری پردیس در نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در حوزه‌ی پیشرانه‌های دریایی، میزبان دریادار دوم فرهاد امیری، معاون وزیر دفاع و رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور و دریادار پیمان جعفری تهرانی، مشاور عالی وزیر دفاع و همچنین جمعی از مدیران سازمان صنایع دریایی، مدیران دریابانی فرماندهی مرزبانی ناجا و ستاد توسعه فناوری‌های صنایع دریایی بود.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در حوزه‌ی پیشرانه‌های دریایی باهدف معرفی دستاوردها و سطح توان فنی مهندسی شرکت‌های داخلی به همت مرکز فن‌بازار ملی ایران و شرکت فن‌بازار بین‌المللی ایرانیان در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
حسین صابری، معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس در رابطه با حضور سازمان صنایع دریایی در این نشست گفت: سازمان صنایع دریایی یکی از سازمان‌های پیشرفته در زمینه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی ضمن اشاره به وجود دانش بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در سازمان صنایع دریایی افزود: این سازمان استفاده از ظرفیت و توانمندی فناوران بومی را از سال‌ها پیش، با ساخت کشتی‌های جنگی، هاورکرافت‌ها و زیردریایی‌ها آغاز نموده و همچنین نخستین ناوچه‌ی ایرانی به نام جماران با استفاده از دستاوردهای یک شرکت دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسیده است.
صابری گفت: دسترسی به دانش فنی غیر ایرانی برای سازمان‌های بزرگی چون سازمان صنایع دریایی بسیار آسان بوده؛ ولی این سازمان حضور در پارک فناوری پردیس و بهره‌برداری از فناوری‌های بومی را ارجح دانسته، همچنان‌که در هفته‌های گذشته نیز شاهد حضور مجموعه شرکت‌های صا ایران در این پارک بوده و امید آن می‌رود همکاری‌های مستمر در جهت توسعه بازار شرکت‌ها را در آینده آغاز کنیم.
اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران در مراسم افتتاحیه نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی در حوزه‌ی پیشرانه‌های دریایی گفت: تمرکز لایه‌های نهادسازی و قانون‌گذاری همواره به توسعه فناوری معطوف بوده و آنچه از آن غافل ماندیم توسعه‌ی بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی است.
وی گفت: یکی از برنامه‌های مرکز فن‌بازار ملی ایران، برگزاری رویدادهایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان را با بازارها و صنایع بزرگ و همچنین صنایع دولتی که بعضاً بازار احتمالی این شرکت‌ها می‌باشند، روبرو می‌نماید. همچنین این رویدادها قابلیت مواجهه‌ی سازمان‌های بزرگ را با تعداد زیادی از تأمین‌کنندگان محصولات موردنیازشان را فراهم خواهد آورد.
قنبرپور با اشاره به برگزاری نشست‌های پیشین در سایر حوزه‌های تخصصی همچون گاز، عمران، توسعه‌ی شهری، فولاد، خودرو و سلامت افزود: نشست‌های بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی نقطه‌ی آغازین برقراری ارتباط بین طرفین عرضه و تقاضاست. چنانچه فناوری موردتقاضا موجود نباشد مرکز فن‌بازار ملی ایران با ابزارهای تخصصی ازجمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین تأمین تضامین بانکی نسبت به تضمین عملکرد شرکت‌ها در جهت تحقیق و توسعه و تولید دانش فنی موردنیاز اقدام خواهد نمود.
رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که سازمان‌ها در جهت تأمین محصولات موردنیاز خود از خارج از کشور دارند، مذاکراتی در حال انجام است تا با تقویت توان داخلی نسبت به رفع این دست نیازها به‌گونه‌ای عمل نماییم که رفع محدودیت‌ها، تهدیدی برای تولیدکنندگان به شمار نیامده و توسعه‌ی بازار پایداری را شاهد باشیم.
گفتنی است بیست‌وسه شرکت دانش‌بنیان و فناور از سراسر کشور در این نشست به ارائه‌ی دستاوردها و دانش فنی خود پرداخته و تفاهم‌نامه های منعقده در قالب خرید محصولات خواهند بود.


 

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir