رویـدادهـا

واحدهای عملی و تولید در مباحث آموزشی گنجانده شود

واحدهای عملی و تولید در مباحث آموزشی گنجانده شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر طوسی با هدف آشنایی بیشتر با فضای پارک های فناوری و تقویت رابطه بین دانشگاه و صنعت، از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در این بازدید که با هماهنگی دانشکده مهندسی برق انجام شد، ابتدا بازدیدکنندگان با سازوکار خدمات پارک های فناوری، حمایت از صاحبان طرح‌های فناورانه و فرصت های موجود در پارک ها آشنا شدند. پس از آن این گروه به بازدید شرکت فراطیف پویا از شرکت های فعال در زمینه مخابرات و رادیو نرم افزار رفته و با محصولات و تجربیات این شرکت از نزدیک آشنا شدند، بخش آخر این بازدید هم به نمایشگاه دستاوردهای پارک اختصاص یافت.

محمدسعید دیاری سرپرست بازدید کنندگان درخصوص اهداف این گروه برای بازدید از پارک فناوری پردیس گفت: دانشجویان ما در دانشگاه مطرحی چون خواجه نصیر در سال های اول تحصیل اغلب به فکر حل کردن فرمول های پیچیده و افزایش سطح دانش آکادمیک خود هستند بدون اینکه بدانند این فرمول ها و مسائل پیچیده کجا قرار است به کار گرفته شود و اصلا کجا می توان آن ها را به کار گرفت، ما سعی کردیم با این بازدید ذهن دانشجویان را از فضای صرفا آکادمیک و روی کاغذ بازتر کنیم و قدری با فضاهای عملی و شرکت های تولیدکننده محصول آشنا کنیم.

دیاری در ادامه از میزان آشنایی دانشجویان با پارک های فناوری در سراسر کشور توضیح داد: متاسفانه برخی دانشجویان اصلا با پارک های فناوری آشنایی ندارند و می توان گفت حتی اسم این پارک ها را نشنیده اند و این یک ضعف بزرگ به حساب می آید، در حالی که باید متولیان این حوزه در همان ترم های اول با ترتیب دادن چنین بازدیدهایی تمام دانشجویان در تمام رشته های تحصیلی را با محیط های پویایی چون پارک فناوری پردیس آشنا کنند که فارغ التحصیلان دانشگاهی حداقل یک بستر آماده برای کار در جامعه را پیش روی خود ببینند.

وی در ادامه از نحوه آشنایی خود با پارک چنین گفت: در ابتدا ما قصد داشتیم از چند شرکت موفق اما پراکنده در سطح شهر بازدید کنیم که با بررسی در اینترنت و پرس جو متوجه شدیم پارک های فناوری مجمعی از شرکت های موفق و دانش بنیان را گرد هم آورده و این فضا برای بازدید ما کارایی بیشتری خواهد داشت، ضمن اینکه پارک فناوری پردیس بزرگترین و موفق ترین پارک کشور است و این بازید هم این مهم را به ما ثابت کرد.

درخصوص پیوند محکم تر دانشگاه ها با فضاهای صنعتی و عملی چون پارک فناوری پردیس دیاری پیشنهاد داد: به نظرم ضعف اصلی ما در آموزش است، وقت آن رسیده تا در مباحث آموزشی واحدهای عملی و تولید گنجانده شود، اساتید باید وارد عرصه عمل شده و صرفا از آموزش روی کاغذ فاصله بگیرند و در مباحث آموزشی خود از راهکارهای به کارگیری این دانش در بستر جامعه و صنعت تدریس کنند محصولاتی را در طول دوره های تحصیلی تولید کنند و در چنین بازدیدهایی با دانشجویان همراه شوند، حتی می توانند واحدهای عملی را در چنین بسترهایی تدریس کنند.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت های موفق می توانند بخش های کوچکی از پروژه های خود را از دانشجویان بخواهند و دانشگاه ها هم با حمایت و همکاری با دانشجویان محصولاتی را هرچند کوچک اما کارآمد، برای این شرکت ها تولید کنند.
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir