رویـدادهـا

وجود تنوع شرکت‌های فعال در حوزه بانکی،باعث شکسته شدن قیمت‌ها می شود

وجود تنوع شرکت‌های فعال در حوزه بانکی،باعث شکسته شدن قیمت‌ها می شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حضور در مجموعه گروه حصین عضو پارک فناوری پردیس از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این مجموعه بازدید نموده و با مدیران این شرکت به گفت‌وگو پرداخت.

ستاری، در بازدید خود در موضوع حمایت از تولید کالای داخلی در حوزه فناوری اعلام کرد: «ما با مشکلات ساختاری مواجه هستیم. با توجه به غالب بودن اقتصاد نفتی در کشور، بیشتر به دنبال واردات بوده‌ایم. در نتیجه اکنون در حوزه صادرات و جا انداختن فرهنگ استفاده از محصولات داخلی مشکلات جدی داریم. این مشکل در رابطه با محصولات دانش بنیان بیشتر دیده می‌شود، چراکه به استانداردهای خاص نیاز دارد.»

وی در ادامه توضیح داد: «مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ساختار سازمان‌های تایید کننده این استانداردها هم وارداتی است. ما باید این مشکل جدی را بررسی کنیم. البته در اداره استاندارد و در رابطه با آیین‌نامه‌هایی که نیاز به استاندارد اجباری نداشته باشد؛ عملکرد مطلوبی داشته‌‌ایم. اما به طور کلی مشکلات ساختاری زیاد است و باید با توجه به آنها در رفع این مسائل کوشید.»

ستاری با اشاره به حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گفت: «در سال ۹۶ رکوردهای خوبی داشتیم و درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان به خوبی فعالیت می‌کنند. اما برای رفع مشکلات قدیمی به زمان بیشتری نیاز دارد.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در رابطه با شرکت حصین گفت: «در رابطه با شرکت‌های فعال در حوزه بانکی مانند مجموعه حصین، موضوع شفافیت خدمات بیش از همه مطرح می‌شود. این شرکت‌ها خدمات بانکی را در دسترس مردم قرار می‌دهند. مسئله دیگر آنکه با وجود تنوع شرکت‌های فعال در حوزه بانکی، قیمت‌ها شکسته می‌شود.»

ستاری در ادامه توضیح داد: «تا این شرکت‌ها توسعه پیدا نکنند، استارت‌آپ‌های تکنولوژی نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند. در نظر داشته باشیم که بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا نیز عموما در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند. در نتیجه تا این شرکت‌های خدماتی نتوانند بازارسازی کنند، استارت‌آپ‌ها هم نمی‌توانند توسعه ساختاری داشته باشند.»

او ادامه داد: «در حال حاضر استارت‌آپ‌های خدماتی رشد خوبی دارند و استقبال مردم هم از آنها بسیار است. در گذشته، مردم ما خدمات را با هزینه بالا و غیرشفاف دریافت می‌کردند، اما درحال حاضر اینطور نیست. دریافت خدمات شفاف مصداق بارز حقوق شهروندی است و روزبه‌روز در حال توسعه است.»

گروه حصین متشکل از جمعی از نخبگان دانشگاهی است که در طول فعالیت خود، در بسیاری از مهم‌ترین پروژه‌های کشور در حوزه IT حضور داشته است. این گروه با توانمندی نیروهای متخصص خود که بالغ بر 400 نفر هستند، توانسته است دستاوردهای مهمی کسب کند که بخشی از آن‌ها به شرح زیر است:

ارائه انواع محصولات و خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بومی بانکی شامل Payment Switch، IPG, E_banking, CMS, USSD, CMS, Secure USSD, POS با پردازش روزانه بیش از یک میلیون تراکنش بانکی.

تولید، شخصی‌سازی و تأمین بالغ بر 100 میلیون کارت هوشمند، سیم کارت و کارت شهری در پروژه‌های ملی و اپراتورهای تلفن همراه

فروشگاه اندرویدی با بیش از 11 میلیون کاربر، 35 هزار نرم‌افزار ایرانی و ایجاد اشتغال برای 10 هزار توسعه‌دهنده ایرانی

فروشگاه کتاب الکترونیکی با بیش از 1.6 میلیون کاربر، 10 هزار کتاب دیجیتال و بیش از 500 ناشر

پلتفرم تبلیغاتی با بیش از 35 میلیون نمایش روزانه تبلیغات در موبایل وب.

اولین تولیدکننده HSM کاملاً سخت‌افزاری و بومی نصب شده در شرکت‌های پرداخت و اپراتورهای تلفن همراه کشور.

نرم‌افزار بومی مدیریت فرآیندهای دولت الکترونیک.

فروشگاه آنلاین کالا و خدمات گوشی‌شاپ.

ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (POS).

اولین بازارگاه حمل و نقل آنلاین کالا "ترابرنت".
ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir