رویـدادهـا

وظیفه‌ی دولت، ورود به اکوسیستم نوآفرینی نیست

وظیفه‌ی دولت، ورود به اکوسیستم نوآفرینی نیست

با دیگران به اشتراک بگذارید


 

سی‌ویکمین نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی با حضور مسؤولین بنیاد ملی نخبگان و رؤسای بنیادهای نخبگان استانی در پارک فناوری پردیس، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نشست دوروزه‌ی رؤسای بنیادهای نخبگان استانی، به پیشنهاد ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و به‌منظور آشنایی رؤسای بنیادهای استانی با دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس، برگزار شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن حضور در این نشست، نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را تغییر شکل اقتصاد به سمت اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: آنچه موجبات رشد اقتصاد را فراهم خواهم آورد، علاوه بر نقش محیط و فرهنگ، عملکرد صحیح و یکپارچه‌ی کلیه‌ی اجزای یک اکوسیستم اعم از دانشگاه، شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران، بورس، بیمه و بانک به نحوی است که منجر به تقویت یکدیگر شوند.

‌ستاری ضمن توصیه به بازدید از کارخانه‌ی نوآوری آزادی، اظهار داشت: وظیفه‌ی دولت، ورود به اکوسیستم نوآفرینی نبوده و این امر می‌بایست توسط بخش خصوصی و شتابدهنده‌های خصوصی صورت پذیرد.

وی افزود: ماهوی سرمایه‌ی دولتی از اقتصاد نفتی ناشی شده است و اکوسیستم جدید اتفاقات جدیدی را در سیستم اقتصاد سنتی ایجاد نموده است.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: نقش دولت در این اکوسیستم تنها فرهنگ‌سازی، ایجاد محیط کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها به نحوی است که مستقیم وارد اقتصاد نشود.

گفتنی است، سی‌ویکمین نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی با تشریح قوانین و برنامه‌های جدید معاونت علمی و فناوری، جهت شرکت‌کنندگان نشست، انتقال تجربیات و شرح فعالیت‌های یک‌ساله‌ی بنیاد نخبگان هر استان و همچنین بازدید از شرکت دانش‌بنیان آریا طب فیروز، ازجمله شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس به پایان رسید.

 

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir