رویـدادهـا

پارک فناوری پردیس الگوی مناسب پارک‌های علم و فناوری کشور

پارک فناوری پردیس الگوی مناسب پارک‌های علم و فناوری کشور

با دیگران به اشتراک بگذارید


در ادامه سفرهای یک‌روزه استاندار تهران، صبح روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه و باهدف حمایت از اقتصاد مقاومتی و همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک فناوری پردیس به‌عنوان میزبان استاندار معرفی و کارگروه‌های مختلف شهرستان نیز در خلال بازدید ایشان از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران طی بازدید از پارک فناوری پردیس، از پویایی و شکوفایی و استقرار 240 شرکت دانش‌بنیان در هم‌جواری پایتخت با ابراز خرسندی، اهتمام ویژه مقامات شهرستان را برای کمک و همیاری بیشتر در رشد و شکوفایی پارک فناوری پردیس خواستار شد و گفت: تمام پارک‌های فناوری حاضر در سطح کشور باید از پارک فناوری پردیس الگوبرداری و مدل اجرایی این پارک را سرلوحه ارتباطات خود در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند.

وی افزود، طبق بیانات مقام معظم رهبری، یکی از راه‌های رسیدن به‌مراتب عالیه علمی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 بندپی در ادامه بازدید به‌عنوان رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص موضوعات این جلسه نیز گفت: رشد جمعیتی شهرستان پردیس نسبت به دیگر شهرهای جدید کشور بسیار چشمگیر و مثال‌زدنی است؛ به‌طوری‌که طی سرشماری سال 95 جمعیت این شهر 170 هزار نفر بود و امروز باگذشت کمتر از 2 سال، جمعیت فعلی شهر بیش از 250 هزار نفر گزارش‌شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 98 به بیش از 600 هزار نفر نیز برسد.

او کمبود فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی را یکی از معضلات مهم در شهرهای جدید نام برد و اهتمام ویژه‌ی شرکت عمران پردیس را خواستار شد.

وی یکی دیگر از نیازهای شهرستان پردیس را کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی دانست و ابراز امیدواری کرد، با ساخت بیمارستان67 تختخوابی در شهرستان توسط بخش خصوصی، این مشکل نیز برطرف شود، او همچنین دستور پیگیری واگذاری بیمارستان مذکور و تسریع امورات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی را صادر و پیگیری فوری این موضوع را از فرماندار پردیس مطالبه کرد.

استاندار تهران بعد از اقامه نماز در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) پارک فناوری پردیس، به همراه نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، اعظم شاروقی،مدیرکل امور بانوان استانداری تهران، امیر الله حقیقی، ‌فرماندار پردیس با مهدی صفاری نیا،‌ رئیس پارک فناوری پردیس ملاقات و به گفتگو نشست.

صفاری نیا، ضمن خوش‌آمد گویی به بیان دیدگاه‌ها و حوزه‌های کاری در پارک فناوری پردیس پرداخته و یکی از مؤلفه‌های مهم در ادامه مسیر رسیدن به پیروزی شرکت‌های دانش بینان در سطح استان تهران را حمایت استانداری تهران دانست.

بندپی نیز پارک فناوری پردیس را نمونه‌ایی بارز از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری برشمرد و گفت: استانداری تهران، آماده هرگونه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی که بی‌شک رمز موفقیت نخبگان و آینده‌سازان جمهوری اسلامی است، می‌باشد.

ایشان در ادامه از فضای کار اشتراکی مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان و ایرانیان متخصص خارج از کشور که در پارک فناوری پردیس مستقر هستند، بازدید و ابداع طرح‌های این‌چنینی را یکی از خلاقیت‌های مدیران پارک و معاونت علمی دانست که حلقه‌ی مفقوده‌ایی در سطح کشور بوده است.

در پایان، استاندار تهران از قسمت تحقیق و توسعه و مراحل مونتاژ شرکت آریا طب فیروز که در حوزه تولید دستگاه همودیالیز فعالیت دارد، بازدید و این افتخار که ایران به‌عنوان دومین کشور سازنده دستگاه همودیالیز در آسیا شناخته‌شده را ارج نهاد.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir