رویـدادهـا

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بازدید از فب الکترونیک در پارک فناوری پردیس، گفت:

آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تکمیل فب ملی میکرو نانو الکترونیک

آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تکمیل فب ملی میکرو نانو الکترونیک

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بازدید از «فب ملی میکرونانو الکترونیک» در پارک فناوری پردیس از آمادگی این سازمان برای تکمیل این پروژه بزرگ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، «علی وحدت» در حاشیه بازدید از پارک فناوری پردیس در مورد طرح «فب ملی میکرو نانو الکترونیک» گفت: این طرح که با تجهیزات کاملا بومی برای انجام تحقیقات و تولید محصولات در حوزه میکرو نانو الکترونیک راه‌اندازی شده است نشانه خودباوری جوانان و پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری است. این «فب» با 30 تجهیز و دستگاه ساخت داخل و با توانمندی متخصصان کشور و شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

وی همچنین در این بازدید اعلام کرد که صندوق نوآوری آمادگی دارد تا انواع خدمات خود را در حوزه‌های مختلف اعم از تسهیلات، سرمایه‌گذاری، ضمانت‌نامه و توانمندسازی در اختیار این پروژه بزرگ ملی قرار دهد.

لازم به ذکر است اولین «فب ملی میکرو نانو الکترونیک» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده و مکانی است که می‌توان نمونه‌های اولیه را مبتنی بر طراحی‌های الکترونیک در رابطه باICها، مدارهای مجتمع و سایر قطعات میکرو و نانو الکترونیک تولید کرد. همچنین این مرکز امکان تولید نیمه صنعتی قطعات میکرو نانو الکترونیک در تیراژ نسبتا متوسط را دارد.

گفتنی است که راه‌اندازی «فب‌»ها بسیار گران‌ قیمت‌ هستند و به همین دلیل کشورها به دو دسته کشورهای دارای فب و کشورهای فاقد فب تقسیم شده‌اند. بر این اساس ایجاد «فب»ها در کشور تحول بزرگی در صنعت میکرو نانو الکترونیک ایجاد می‌کند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir