رویـدادهـا

شور و نشاط دانش آموزان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در پارک فناوری پردیس

از ربات های امدادی و بازی های رایانه ای تا ساخت پماد گیاهی درمان اگزما توسط دانش آموزان

از ربات های امدادی و بازی های رایانه ای تا ساخت پماد گیاهی درمان اگزما توسط دانش آموزان

با دیگران به اشتراک بگذارید

پارک فناوری پردیس در روزهای سرد زمستان 1402، ساعات گرمی را پشت سر گذاشت. حضور پرشور بیش از 5 هزار دانش آموز در پارک و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی، فضای پارک فناوری پردیس را با نشاط‌تر کرد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی با همکاری پارک فناوری پردیس و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در روزهای برگزاری نمایشگاه، بازدیدهای دانش اموزی از این نمایشگاه و بخش های مختلف پارک، چهره پارک فناوری پردیس را تغییر داده بود.

شور و حال دانش آموزان بازدید کننده‌ی پارک از هر مقطع تحصیلی و هر سن و سالی که بودند، وصف ناشدنی بود. بازدید از موزه هوانوردی و موزه علوم، گردش علمی دانش آموزان را پربارتر کرده بود. شعف بچه ها در بازدید از هواپیما و مشاهده آزمایش های علمی که در مراسم اختتامیه نمایشگاه هم برقرار بود، خاطره های خوبی را از پارک فناوری پردیس برایشان به جا گذاشت.

در خود نمایشگاه هم دستاوردهای دانش آموزان، قابل توجه بود. ربات های مختلفی که بچه های کلاس چهارمی درست کرده بودند، بازی های کامپیوتری که کلاس پنجمی ها خودشان برنامه نویسی کرده بودند، آزمایش های فیزیک و شیمی و پژوهش های کاربردی نهمی ها و دهمی ها همه اینها نمایشگاه پرباری از 240 دستاورد پژوهشی دانش آموزی را فراهم کرده بود.

بازدیدهای مختلفی هم از این نمایشگاه صورت گرفت، معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران استانی این سازمان و مدیران و فناوران پارک فناوری پردیس بخشی از بازدیدکنندگان بودند. بازدیدهای دانش آموزی از نمایشگاه هم اسباب آشنایی سایر دانش آموزان با حوزه پژوهش را فراهم کرد.

ذوق و شوق دانش آموزان پژوهشگر هنگام ارائه دستاوردهای خود به بازدید کنندگان و همچنین هنگام داوری دستاوردها، بخش قابل توجه این نمایشگاه بود. داوری 40 اثر منتخب از 240 اثر نمایش داده شده منجر به انتخاب 4 طرح برتر شد که در اختتامیه از آنها تقدیر شد.

طرح «ساخت پماد گیاهی درمان اگزما» ارائه شده توسط ستایش مولایی، النا صدر و باران بازیار، طرح «بازسازی عینک آئورا» ارائه شده توسط کیانا ابراهیمی، طرح «اثر ضد میکروبی عصاره های آبی گیاهان بر میکروارگانیسم های دهانی» ارائه شده توسط امیر محمد ططری راد و طرح «اصلاح خاک به منظور بهره وری بیشتر پرورش زالو» ارائه شده توسط ملیکا سودی و نگار سرداری، 4 طرح برتر این جشنواره بودند.

فضای پارک فناوری پردیس در دو روز برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی، کاملاً در اختیار دانش آموزان بود. شادی حضور در محیط علمی و فناورانه و حتی فضای خود پارک، پای عکاسی و لحظه نگاری را هم به بازدیدهای دانش آموزی باز کرد... از عکس یادگاری با هواپیما تا عکس های دسته جمعی در بوستان دانشمندان پارک، تصاویری بود که در حاشیه نمایشگاه ثبت شدند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان برای دومین سال در پارک فناوری پردیس برگزار شد. به امید دستاوردهای پژوهشی بیشتر و بازدیدهای دانش آموزی پرشورتر در 1403.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir