رویـدادهـا

رویداد نکستیشن با برگزاری بیش از 25 ساعت برنامه؛

اینوتکس 2022 میزبان برترین‌های آینده‌پژوهی دانش و فناوری کشور بود

اینوتکس 2022 میزبان برترین‌های آینده‌پژوهی دانش و فناوری کشور بود

با دیگران به اشتراک بگذارید

دبیر رویداد نکستیشن درباره برگزاری این رویداد در نمایشگاه اینوتکس 2022 گفت: ایستگاه آینده امسال و برای دومین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه اینوتکس، برگزار شد. در این دوره انقلاب صنعتی چهارم و تاثیرات آن در زندگی آینده، موضوع اصلی مجموعه رویدادهای ایستگاه آینده بود.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس؛ علی کاشفی‌پور می گوید از دوره هفتم برگزاری نمایشگاه اینوتکس، مانند رویدادهای مشابه در سطح جهان، برگزار کنندان این نمایشگاه یک بخش کنفرانسی به مجموعه برنامه‌های آن اضافه کردند که با نام استیج اینوتکس، میزبان سخنرانی‌ها و پنل‌هایی درباره مسائل و موضوعات زیست‌بوم کارآفرینی کشور و با حضور چهره‌های مطرح فضای نوآوری و فناوری کشور بود.
او افزود: در دوره دهم، دبیرخانه اینوتکس تصمیم گرفت یک بخش کنفرانسی جدید و با تم اصلی «آینده» با نام «نکستیشن» به مجموعه برنامه‌‌ها اضافه کند.
به گفته کاشفی پور در دوره یازدهم نیز این بخش با موضوع انقلاب صنعتی چهارم به مسیر خود ادامه داد. گسترش فناوری‌های دیجیتال، بازسازی جهان فیزیکی، تغییرات فناورانه در بدن و ذهن انسان، اثرات فناورانه در یکپارچه شدن محیط زیست و متاورس موضوعات این دوره را تشکیل دادند.
او تصریح کرد: دومین رویداد نکستیشن شاهد برگزاری 31 سخنرانی، پنل و مصاحبه و پخش فیلم با حضور 32 سخنران و پلنیست بود. استخراج موضوعات و پیشنهاد سخنرانان مناسب برای نکستیشن توسط اتاق فکری که با حضور خبرگانی آشنا به آینده‌پژوهی دانش و فناوری شکل گرفت، انجام پذیرفت.
کاشفی پور ادامه داد: پس از مشخص شدن حوزه‌های مورد بررسی در نکستیشن، یک فهرست اولیه شامل 60 نفر از متخصصین و کارشناسان از حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی مرتبط تدوین و مذاکرات اولیه برای حضور آنان تهیه شد. در نهایت از این بین 32 نفر، ضمن پذیرش دعوت و اعلام آمادگی، جهت سخنرانی و یا بحث در پنل‌ها، در نکستیشن حضور یافتند. همچنین برای برگزاری مطلوب سخنرانی‌ها، 28 فایل ارائه از طرف سخنرانان ارسال شد که با هماهنگی لازم در زمان مناسب پخش شد و مکمل صحبت سخنرانان بود.
او افزود: این هماهنگی گسترده در یک دوره 3 هفته‌ای، طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از سمت تیم اجرایی و بر اساس لیست دعوت که شامل مراحل مختلف - از تماس اولیه تا دریافت محتوای ارائه سخنرانان (پاورپوینت، پی‌دی‌اف، ویدیو و ...) می شد - صورت پذیرفت تا در نهایت دقت و بر اساس جدول زمانبندی، اجرای تمام قسمت‌ها به سرانجام رسد.
هماهنگی های اجرایی
کاشفی پور گفت: رویداد نکستیشن در نمایشگاه اینوتکس 2022 به صورت ترکیبی برگزار شد، یعنی هم دارای بخش حضوری بود که در محل آمفی‌تئاتر پارک فناوری پردیس برگزار شده و در آن مخاطبان توانستند در این سالن و به صورت محدود و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی شاهد ارائه‌ها باشند؛ هم‌چنین تمامی ارائه‌ها به صورت زنده و آنلاین از سایت آپارات برای علاقه‌‌مندان پخش شد.
او تاکید کرد: با توجه به برگزاری برنامه‌های نکستیشن در فضای آمفی‌تئاتر پارک، برای حفظ سلامتی مراجعه‌کنندگان از سیستم تهویه مناسب و فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده شد. به همین منظور ظرفیت سالن به نصف و حدود 100 نفر کاهش یافت. اما با بررسی‌های صورت گرفته و جمع‌آوری آمارها مشخص شد که به طور میانگین در هر سخنرانی 50 نفر شرکت‌کننده حضور داشتند، هرچند که در پرمخاطب ترین پلن این رویداد شاهد حضور 90 شرکت کننده نیز بودیم.دبیر رویداد نکستیشن گفت: در زمینه تولید محتوای فضای مجازی، با توجه به هویت معین‌شده برای نکستیشن و اهداف تعیین‌شده یک تقویم محتوایی آماده شد. در ادامه تیم محتوا بر اساس این تقویم شروع به تولید محتوا از منابع مختلف خارجی و داخلی کردند.
او افزود: برای بهبود محتوا تولید شده، محتوا از 3 فیلتر (متخصص حوزه علمی، متخصص بازاریابی شبکه اجتماعی و متخصص ویرایش ادبی) عبور می‌کرد و برای جلوگیری از تولید و انتشار محتوا نامناسب بررسی و ویرایش می‌شد.
کاشفی پور در پایان گفت: مسئول برگزاری بخش ایستگاه آینده، مجموعه خانه نوآوری بود که در دوره‌های قبل‌تر اینوتکس هم در طراحی و اجرای بخش «تجربه فناوری» با پارک فناوری پردیس همکار بوده است. این دومین تجربه خانه نوآوری در اجرای ایستگاه آینده به شمار می‌رود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir