رویـدادهـا

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در بازدید از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱؛

اینوتکس، نشان‌دهنده حرکت به سوی استفاده از هوش مصنوعی است

اینوتکس، نشان‌دهنده حرکت به سوی استفاده از هوش مصنوعی است

با دیگران به اشتراک بگذارید

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری بازدید کرد. به اعتقاد وی نمایشگاه اینوتکس، نشان‌دهنده حرکت استارتاپ‌های کشور به سوی استفاده از هوش مصنوعی است.

به گزارش پارک فناوری پردیس، در آخرین روز از نمایشگاه اینوتکس 2021، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این نمایشگاه بازدید کرد.

وی در مورد نمایشگاه اینوتکس2021 گفت: یکی از موضوعات خیلی مهمی که کاملا به چشم می‌آید این است که استارتاپ‌های شرکت کننده در اینوتکس ۲۰۲۱ به شکل گسترده‌ای از فناوری‌های نوین، مخصوصا هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. همونطور که مشاهده می‌کنید بحث هوش مصنوعی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که بیشتر پیش‌بینی‌های مربوط به تکنولوژی، آن را یکی از قدرت‌های اصلی سال‌های آینده تا ۲۰۳۰ می‌دانند. بنابراین باید آمادگی لازم برای حرکت به این سمت را ایجاد کنیم.

نمایشگاه اینوتکس نشاندهنده حرکت کشور به سوی هوش مصنوعی

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه اینوتکس به خوبی نشان می‌دهد که حرکت به سمت هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین آغاز شده است. این نمایشگاه می‌تواند نمونه خوبی در این زمینه باشد. همچنین ما باید در دیگر حوزه‌ها نیز، همچون آموزش عالی و پایه‌ای فعالیت در زمینه هوش مصنوعی را آغاز کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تاثیر نمایشگاه‌هایی همچون اینوتکس در کمک به جوانان، اظهار کرد: ، نوآوری همراه با اخلال در نظم موجودِ کسب و کارها و دنبال کردن فرآیند‌هاست از طرفی سازمان‌ها، مشغول فرآیند‌های منظم هستند و به فرآیند‌های جاری خود عادت کرده‌اند. اجرای نوآوری در سازمان‌ها به صورت طبیعی امکان‌پذیر نیست. بنابراین سازمان‌ها اهمیت تن دادن به چنین تغییراتی را  احساس نمی‌کنند یا اگر احساس می‌کنند به آن نمی‌پردازند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نوآوری با مفهموم جوان و جوان‌گرایی گره خورده است. ما راهی جز تن دادن به جوان‌گرایی برای رسیدن به نوآوری نداریم.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

اینوتکس، نشان‌دهنده حرکت به سوی استفاده از هوش مصنوعی است

اینوتکس نقطه تلاقی نهادهای دولتی، مردم و کسب و کارهاست

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

هاشمی اضافه کرد: در این نمایشگاه هم همانطور که شاهد هستید، دید و بازدیدها و بازیگران اصلی و حاضران اصلی این رویداد جوانان هستند و اینطور که به نظر می‌آید میانگین سنی افراد حاضر در این رویداد کمترتر از 30 سال است. این نشان می‌دهد که فضا، فضای جوانی است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد جوان‌گرایی در این وزارتخانه، گفت: ما این جوان‌گرایی را در وزارت هم داشته‌ایم و اگر نگاهی به مدیرات این وزارت خانه داشته باشید، متوجه این جوان‌گرایی می‌شوید. چرا که تکنولوژی با چنین رویکردی هم راستاست و نیازمند حضور جوانان است.

حمایت وزارت ارتباطات و فناوری از کسب و کارهای نوپا

وی در مورد حمایت وزارت ارتباطات و فناوری از کسب و کارهای نوپا، بیان کرد: همچنین ما برخی از ظرفیت‌های وزارت‌خانه را برای حمایت از کسب و کارها آزاد کرده‌ایم که بتوانیم از کسب و کارهای نوپا که توسط همین جوانان مدیریت می‌شود، حمایت کنیم.

هاشمی در این مورد توضیح داد: حوزه‌های مختلفی برای این توانمندسازی وجود دارد. یکی از این راه‌ها حمایت از شرکت‌هایی نوپایی است که تعدادی از  افراد و جوانان را جذب کرده و اشتغال‌زایی کنند. ما برای چنین شرکت‌هایی تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم که هم به اشتغال‌زایی کمک کنیم و هم باعث توانمندسازی جوانان شویم.

وی تصریح کرد: البته این تسهيلات با توجه به شرایط، به روزرسانی می‌شود. اما فرایند پیچیده‌ای ندارد، تا جوانان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اهمیت اینوتکس و رویدادهایی از این جنس، اظهار داشت: در چنین نمایشگاهی ارتباط، گفتگو و مچ میکنیگ یکی از مهم‌ترین مسائلی است که شکل می‌گیرد. سرمایه‌گذاران دسترسی بهتری به کسب و کارهای نوپا و ایده‌های خلاقانه دارند و به راحتی می‌توانند کسب و کارهای موفق را مشاهده و انتخاب کنند. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر در رویدادهایی مانند ریورس‌‌پیچ که در اینوتکس برگزار می‌شود، شاهد مطرح شدن نیازها از طرف صنایع هستیم. فناوری هم می‌تواند با توجه به نیازهای موجود به دنبال راه‌حل برای آن باشد. این شناخت و گفتگوها باعث می‌شود که دید بهتری نسبت به یکدیگر، نیازها و راه حل‌ها داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir