رویـدادهـا

ثبت نام دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری آغاز شد

برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت 1402

برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت 1402

با دیگران به اشتراک بگذارید

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲3 گفت: ثبت نام دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری از 9 بهمن آغاز شده و تا 20 فرودین 1401 ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی پارک پردیس نشست خبری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2023) صبح امروز در معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست مهدی صفاری نیا رئیس پارک پردیس با اشاره به اینکه نمايشگاه‌هاى بين‌المللى با گرايشات علمي و فناوري پل ارتباطى بين بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققين کشورهاى گوناگون مى‌باشند گفت اطلاعات گوناگون در زمينه قيمت‌هاى رقابتى در سطح جهاني، آخرين استانداردهاى کيفي، آخرين پيشرفت‌هاى صنعتي، دستاوردهاى پژوهش علمى و ايده‌هاى اقتصادى - تکنولوژیکی نيز در خلال برگزارى نمايشگاه‌ها مورد تبادل قرار مى‌گيرند.

وی افزود از سال 1390  تا سال 1396 نمایشگاه بین المللی نوآوري و فناوري INOTEX با حضور شرکت‌های خارجی و داخلی با رویکرد تبادل فناوری و با هدف توسعه روابط در حوزه فناوري‌های پیشرفته و تعریف همکاری‌های بین‌المللی جهت دستیابی مجموعه‌های ایرانی به آخرین فناوری‌های روز دنیا و بومی‌سازی آنان برگزار شده است.

صفاری نیا ادامه داد از سال 1397 تا کنون، نمایشگاه اینوتکس با حضور کلیه اجزای زیست بوم نوآوی و فناوری کشور و با سه هدف اصلی توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری، جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شرکت ها و نیز معرفی فرصت های نوین سرمایه گذاری و شبکه سازی و تولید محتوای ناب آموزشی برگزار شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت توانمندسازى كارآفرينان از طريق ارائه موفقیت‌های آنان، تامين منابع مالى، پيدا كردن مسير مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقرارى ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله برنامه های ما برای برگزارى اين رویداد است.

تلاش برای ایجاد بزرگترین ناحیه نوآوری در منطقه نکته دیگری بود که مهدی صفاری نیا به آن اشاره کرد و افزود زیست بومی که در پردیس در حال رشد و بلوغ است، نیاز به بازیگران و اجزای مختلف دارد که یکی از آنها رویدادهای نوآوری است.

وی در پایان گفت در کنار اینوتکس که بزرگترین رویداد نوآوری پارک محسوب می شود، رویدادهای دیگری چون پردیس سامیت، جشنواره صدف، رویداد توانمندسازی کارآفرینان جوان (تیکاف)، آیین تجلیل از پیشکسوتان فناوری و ... نیز بصورت سالیانه در پارک برگزار می شود.

سیدعلی هزاوه معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس نیز در این نشست گفت تا کنون 11 دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX برگزار شده و به محلی برای گردهمایی موثرترین نقش‌آفرینان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده است.

وی افزود اگر بخواهیم نگاهی به آمار دوره‌ی گذشته اینوتکس داشته باشیم باید به حضور بیش از 400 شرکت و استارتاپ و نیز بازدید بیش از 70000  نفری مخاطبان اشاره کرد.

هزاوه ادامه داد ارتباط رودررو با چندین هزار نفر بازدیدکننده، کارآفرین و مسئولین دولتی، قرارگیری در مرکز توجهات رسانه‌ها، سرمایه‌گذاران، تصمیم گیران و رهبران فناوری و نوآوری منطقه، اطلاع از آخرین تحولات فناورانه و تغییرات نوآوری در منطقه، آموزش آخرین استراتژی‌های کارآفرینی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران ملی و بین المللی و کشف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه گذار از مهم ترین دلایل اهمیت نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX است.

به گفته هزاوه نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX از تاریخ 19 لغایت 22 اردیبهشت 1402 در محل پارک فناوری پردیس در سه بخش اصلی نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و بخش های آنلاین برگزار خواهد شد.

معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس در خصوص بخش نمایشگاهی اینوتکس 2023 گفت بازیگرانی که به نحوی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور فعالند در نمایشگاه حضور خواهند داشت و از آن جمله می توان به شرکتهای فناور و دانش بنیان، استارتاپها، شتابدهنده ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارکهای فناوری، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، صندوقهای جسورانه و سرمایه گذاران، صنایع و بنگاههای بزرگ اقتصادی، فرشتگان کسب و کار، ارائه کنندگان فضای کار اشتراکی، ارائه دهندگان خدمات تجاری سازی، برگزارکنندگان رویدادهای کارافرینی، بروکرهای فناوری و رسانه های استارتاپی اشاره کرد.

هزاوه افزود مشارکت در نمایشگاه اینوتکس محدود به حیطه ی فناوری خاصی نیست بلکه مهم محصولات و خدمات نوآورانه ی مشارکت کنندگان در نمایشگاه است.

وی ادامه داد به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده اینوتکس یعنی سرمایه گذاری، مشارکت های B2B و شبکه سازی؛ رویدادهای مختلفی هر ساله همزمان با این رویداد تدارک دیده شده است که هر یک مخاطبان خاص خود را دارد.

هزاوه با اشاره به برگزاری رویدادی با عنوان "فروم حکمرانی دانش بنیان" در نمایشگاه اینوتکس گفت که در این فروم سیاست های حوزه فناوری و نوآوری کشور با حضور متخصصان از بخش های خصوصی و دولتی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و فرصت ویژه ای را برای گفتگو پیرامون این موضوعات مهیا خواهد نمود.

وی افزود رویدادهای رویورس پیچ اینوتکس به منظور اتصال بیشتر صنایع به شرکت  ها و استارتاپ ها تدارک دیده شده است. در بخش کافه سرمایه اینوتکس نیز فرصت مناسبی برای جلسه با سرمایه  گذاران مهیا می  باشد. رقابت های استارتاپی اینوتکس پیچ با مشارکت پست  بانک و تسهیلات ویژه  ای که برای برندگان استارتاپی قرارداده است به یکی از بخش  های پرطرفدار اینوتکس در سال  های اخیر تبدیل شده است.

هزاوه در خصوص بخش آنلاین اینوتکس 2023 نیز گفت در سال 1400 با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار رویداد اینوتکس کاملا به صورت مجازی برگزار گردید و بدین ترتیب پلتفرم نمایشگاه مجازی رویداد اینوتکس و اپلیکیشن ویژه آن توسعه داده شد. اکنون با افزودن قابلیت های ویژه ای که برای شبکه سازی، تناظریابی، برگزاری جلسات B2B و . . . که در این سامانه تدارک دیده شده است، مخاطبین حضوری رویداد هم می توانند به خوبی از این ظرفیت برای سهولت در ارتباطات استفاده نمایند.

سجاد عباسی فشمی دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲3 نیز در این نشست با اعلام آغاز ثبت نام در این نمایشگاه از 9 بهمن ماه گفت علاقه  مندان جهت مشارکت در این رویداد و دریافت غرفه می   توانند از امروز تا 20 فروردین ماه سال 1402 به سایت رویداد مراجعه نموده و ثبت نام نمایند. البته برای آن دسته از مشارکت کنندگان که تا پایان بهمن ماه ثبت نام خود را قطعی کنند، تخفیف 30 درصدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود در بخش رویدادها؛ امسال میزبان بیش از 20 رویداد تجاری وترویجی خواهیم بود که اطلاعات آن در سایت نمایشگاه به آدرس www.inotex.com درج شده است.

عباسی فشمی درباره استیج های ویژه نمایشگاه اینوتکس 2023 گفت رویداد اینوتکس امسال با میزبانی از 3 استیج ویژه (نشست) و با دعوت از بیش از 300 متخصص به عنوان سخنران و پنلیست از کشورهای مختلف به ارائه مطالب درحوزه های نوآوری و فناوری خواهند پرداخت. به گونه ای که مطالب عمومی حوزه نوآوری در نشست شماره یک به نام اینوتکس استیج برگزار خواهد شد، نشست شماره دو به بررسی آینده فناوری ها خواهد پرداخت و در نشست سوم به نام فروم حکمرانی، فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر پیرامون سیاست های حوزه نوآوری وفناوری کشور با حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی اجرا خواهد گردید. 

برگزاری رقابت های استارتاپی اینوتکس پیچ نکته دیگری بود که عباسی فشمی به آن اشاه کرد و گفت رقابت   های استارتاپی اینوتکس پیچ، امسال در استان های اصفهان، هرمزگان، خراسان رضوی، اردبیل و تهران برگزار می   گردد. این رقابت ها اکنون آغاز شده و هفته جاری میهمان شهر بندرعباس خواهیم بود. در این رویدادها استارتاپ   های سراسر کشور به نزدیک ترین استان محل سکونت خود مراجعه کرده و طی رقابت با سایر استارتاپ ها، تیم   های برتر به رقابت نهایی در نمایشگاه اینوتکس دعوت خواهند شد.

برگزاری رویدادهای ریورس پیچ اینوتکس با هدف ایجاد ارتباط بیشتر بین صنایع با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و رویداد دانش آموزی و رونمایی از دستاوردهای نوآورانه  دانش آموزی در این بخش از دیگر برنامه هایی بود که عباسی فشمی به آن اشاره کرد و گفت این رویدادها همزمان با برگزاری اینوتکس 2023 برگزار خواهد شد.

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲3 در پایان گفت که برای آن دسته از مخاطبان که امکان حضور در رویداد اینوتکس را ندارند امکان بهره برداری از آن به صورت آنلاین نیز فراهم می باشد به نحوی که تمامی رویدادها با پخش زنده دردسترس مخاطبان خواهد بود و نیز در بخش نمایشگاهی تمامی غرفه   ها پنل مجازی خواهند داشت که در این بخش می توانند علاوه بر اشتراک گذاری تصاویر محصولات، کاتالوگ و ویدیو معرفی مجموعه خود، امکان برقراری ارتباط با بازدید کنندگان، گزارش گیری از بازدیدهای روزانه و ... را نیز داشته باشند.

بنا بر این گزارش علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به پایگاه www.inotex.com مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88503030-021 تماس حاصل نمایند.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir