رویـدادهـا

در حوزه اعطای بورس به دانشمندان جوان

بنیاد مصطفی(ص) و کامستک، توافقنامه همکاری امضا کردند

بنیاد مصطفی(ص) و کامستک، توافقنامه همکاری  امضا کردند

با دیگران به اشتراک بگذارید

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و کامستک، توافقنامه‌ای با عنوان «برنامه مشترک بورس دانشمندان جوان» منعقد کردند.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص) کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) و بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) توافقنامه‌های با محوریت پرورش نسل جوان و ظرفیت سازی آنها در تولید علم، فناوری و نوآوری در راستای ارزش‌ها و نیازهای جامعه اسلامی را امضا کردند.
بر اساس این قرارداد، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و کامستک با همکاری موسسات علمی و تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی شرکت‌های معتبر کشورهای اسلامی، برنامه‌ای را برای حمایت از بورس دانشمندان جوان اجرا خواهند کرد.
اهداف اصلی این توافقنامه عبارتند از: تبادل یافته‌های علمی و تحقیقاتی جدید از طریق شبکه‌سازی، ساده‌سازی و تقویت روابط‌بین‌المللی برای کمک به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام؛ تعمیق و نهادینه‌سازی ارتباطات، همکاری‌های علمی و تبادل دانش بین‌المللی بین محققان جهان اسلام و مراکز معتبر علمی و فناوری و مراکز تحقیقاتی شرکت‌های معتبر؛ توسعه دستاوردهای علمی، ارتقای کیفیت مطالعات محققین و گسترش مرز دانش؛ و غیره.
این برنامه در نظر دارد از دانشپژوهان جوان واجد شرایط و فناوران زیر 45 سال که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و اعضای هیئت علمی متقاضی بورسیه‌های کوتاه مدت (6 تا 12 ماه) حمایت کند. حداقل 50 درصد از کل بورسیهها به دانش‌پژوهان جوان کشورهای کمتر توسعه یافته عضو سازمان همکاری اسلامی و 50 درصد به دانش‌پژوهان زن جوان اعطا شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir