رویـدادهـا

رونمایی از محصولات جدید و معرفی برترین های پارک فناوری پردیس

بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رئیس جمهور برگزار شد

بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رئیس جمهور برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رئیس جمهور و استاندار تهران برگزار شد. رونمایی از محصولات جدید و معرفی برترین های پارک فناوری پردیس در سال 1401 از برنامه های این اجلاس بود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رئیس جمهور ، استاندار تهران و مدیران شرکت های عضو پارک فناوری پردیس امروز چهارشنبه 29 شهریورماه 1402 در این پارک برگزار شد.

در این مراسم روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای پارک فناوری پردیس گفت: برنامه پارک فناوری پردیس باید به سمت ایجاد یک شهر نوآوری در منطقه پردیس متمرکز باشد.

وی افزود: پارک فناوری پردیس در طول 22 سال گذشته دستاوردهای قابل تقدیری داشته است و این پارک در مقایسه با پارک های بزرگ دنیا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

معاون علمی رئیس جمهور حمایت از صادرات محصولات پارک فناوری پردیس را از برنامه های این معاونت برشمرد.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در این اجلاس با اشاره به گردش مالی بالغ بر 128 میلیارد تومانی پارک در سال 1401 گفت: بالغ بر 8300  میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 1401 در پارک فناوری پردیس بوده است.

وی افزود: تاکنون 2242 محصول در پارک فناوری پردیس تولید شده است که بیش از 23 محصول شرکت های عضو به 14 کشور صادر شده است. شرکت های پارک فناوری پردیس توانسته اند در سال 1401، با بومی‌سازی دانش و فناوری‌ها و تولید محصولات های‌تک در داخل کشور، مانع از خروج ارز از کشور به میزان 600 میلیون یورو شوند.

رئیس پارک فناوری پردیس طراحی و رونمایی از طرح گواهی و تضمین کیفیت محصولات پارک فناوری پردیس را از اقدامات پارک در سال گذشته برشمرد و افزود: برگزاری نمایشگاه اینوتکس2023، نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری فناوری (TIM) و داوری آثار دریافتی برای پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) از دیگر اقدامات پارک در سال گذشته بوده است.

صفاری نیا گفت: در سال 1401 بیش از 120 هیات داخلی و 70 هیات خارجی در سطوح مختلف از پارک بازدید کردند.همچنین بیش از 3700 دانش آموز و دانشجو در قالب 142 گروه راهیان پیشرفت از پارک و شرکت‌های عضو بازدید کردند.

در این اجلاس همچنین از 12 محصول جدید پارک فناوری پردیس رونمایی شد. این محصولات در حوزه های دارویی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و مکاترونیک و مواد پیشرفته می باشند که توسط فناوران پارک فناوری پردیس تولید شده اند.

قرص ایبروتینیب (ibrutinib) برای درمان سرطان لنفوم، فناوری ساخت نانوذرات لیپوزومال برای تولید فراورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای، فناوری ساخت گرانول از گیاهان دارویی، فیلر جوشکاری فولادهای آستنیتی، کرم گیاهی  Leish G 1 برای درمان بیماری سالک، میکروپیپت‌های مورد نیاز درمان ناباروری به روش  ICSI، سروو موتور BLDC، دستگاه تله کاردیوگراف 12 لید برای پایش مستمر بیماران قلبی، فرستنده مایع خنک تلویزیونی دیجیتال DVB-T/T2 دو هرتی ۶ کیلو وات جهت پخش زمینیِ تلویزیونیِ دیجیتال در شهرهای بزرگ و ریپیتر 10 برنامه‌ رادیویی اف ام جهت انقال پیام های ترافیکی یا امدادی محصولاتی بودند که با حضور دهقانی فیروزآبادی رونمایی شد.

همچنین در این اجلاس شرکت های برتر پارک فناوری پردیس در حوزه های مختلف معرفی و تقدیر شدند. شرکت «توسعه دانش و فناوری ایلیا» فعال در حوزه تولید مواد نانو به عنوان شرکت برتر در «توسعه فناوری و خلق نوآوری»، شرکت «کانی کاوان شرق» فعال در حوزه مکانیک و اتوماسیون  به عنوان شرکت برتر در «توسعه اقتصادی»، شرکت «پویندگان راه سعادت» فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی به عنوان صادرکننده برتر پارک فناوری پردیس معرفی شد.

معرفی و تقدیر از شرکت «سنا برق توان» فعال در حوزه مکانیک و اتوماسیون به عنوان شرکت برتر در شرکت برتر در «توسعه سازمانی» و شرکت «آریاطب فیروز» فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی به عنوان شرکت برتر در «همکاری با دانشگاه» از دیگر برنامه های این نشست بود.

شرکت «فن آذرخش پروا» فعال در حوزه تحقیق، طراحی و تولید بازی‌های ویدئویی به عنوان شرکت برتر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس و شرکت « فناوران وندا فارمد» فعال در حوزه زیست فناوری به عنوان شرکت برتر شعب پارک فناوری پردیس نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. شرکت «مبنا پژوهان فناوری های نوین آتیه» از شرکت های عضو کریدور خدمات تخصصی کسب و کار پارک فناوری پردیس نیز به عنوان کارگزار برتر ارائه خدمات تخصصی کسب و کار معرفی گردید.

عنوان فناور برتر و برترین برترین های پارک فناوری پردیس نیز به شرکت شرکت «کانی کاوان شرق»» فعال در حوزه مکانیک و اتوماسیون تعلق گرفت.

افتتاح ساختمان شرکت فرآورده بافت ایرانیان از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس نیز از دیگر برنامه های این اجلاس بود.

بر اساس این گزارش، اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس هر ساله و به منظور معرفی و تقدیر از شرکت های برتر پارک و رونمایی از محصولات جدید این پارک برگزار می گردد. ارائه گزارش عملکرد سالیانه پارک فناوری پردیس نیز ایز دیگر برنامه های این اجلاس سالیانه است.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir